søndag den 30. september 2018

DER LØD ET RABALDER PÅ IRISH PUB.

Lige siden 1.September har jeg gået og glædet mig til Lørdag d.29.September, for der var Dagens Ret i Nørregades Køkken i Vinderup; Koteletter i fad.

Og så passede det oven i købet som en dildo i måsen med, at der på Irish Pub i Vinderup, skulle være livemusik med Rabalder. 

Hvor er det en rar fornemmelse, at når man har gået i en hel måned og glædet sig til at skulle spise Koteletter i fad med ris, bliver man ikke skuffet. Et par møre koteletter og en god varm tomatsovs, det sad lige i skabet.

Da jeg var færdig med at spise gik jeg ind til naboen, som er Irish Pub.
Rabalder skulle først spille kl.22, men der var allerede liv og hygge på Pubben. Nogle spillede Dart og andre raflede Løgn, jeg er før blevet spurgt om jeg vil være med til en gang Løgn, men må høflig sige nej tak.
Jeg kan finde ud af at spille Yatzy, og skal vi spille kort, kan jeg finde ud af 500 og ½ 12 og 21. Men de der typiske værtshus spil, har jeg ingen begreb om. Og da jeg gider at være ham der taber hver gang, eller hele tiden spørger sidemanden til råds, vælger jeg blot at drikke mine øl i fred. 

Så kom Rabalder ind ad døren og da de havde fået deres grej sat til og lydprøven afprøvet, og de var klar til at give koncert, trådte et par piger jeg kender hjemme fra Struer, ind ad døren.
De kom straks hen til mig og sagde, at i aften behøver jeg ikke tage toget hjem. For de har en aftale med en der kommer og henter dem, når koncerten er forbi. Jamen det var sgu en fed ting, så vi sad i baren og hyggede os. 

Jeg har før oplevet Rabalder på Skipperkroen i Struer, hvor de skulle spille udendørs i baggården i blæsevejr. Når lyder blæser ud over Limfjorden sidder man med den her, det kan da gå an men kunne nok have været lidt bedre. 
Men når Rabalder giver koncert på Irish Pub i Vinderup, hvor de får lov at optræde indendørs hvor akustikken er helt perfekt, rammer de lige i røven. 

Og på sådan en aften hvor vi var mange på pubben, og ikke kunne undgå at komme til at skubbe lidt til hinanden. Var det rart folk lod øv-hornet blive derhjemme så vi alle sammen kunne tage det med godt humør, så var der bare en skide god stemning.
Der var fællessang og bægerklang, luftguitar og Vild med dans. 

Da aftenen  var forbi og månen stået op, tog jeg med de her to piger hjem til Struer. Her tog vi på Stoppestedet, men jeg syntes nu jeg var blevet så rigeligt tanket op, og valgte at sige tak for i aften.
Og så tog jeg hjem i seng. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar