søndag den 23. september 2018

SØNDAGSTUR TIL SKAGEN.

Når nu man bor på hotel i Frederikshavn, er der ikke så langt til Skagen, så er det bare sagen at kunne tage af sted.

Jeg tænkte om jeg skulle køre der op i min bil, men så slog det mig, jeg hellere ville med tog.
Klikkede ind på Rejseplanen, og ku' se der kører et tog kl.11:35.

Hvor er det en hyggelig togtur til Skagen, bare sidde og slappe af og kigge på det smukke landskab man kører forbi, lige til man ankommer til de gule huse i Skagen.

Da jeg stod uden for stationen fortrød jeg, at jeg alligevel ikke tog bilen der op. For jeg ville nu gerne have været en tur ud til Grenen, men der er 3 km. der ud.
Der var ikke skyggen af en Taxa at se, og heller ingen bus. Der er en bus der kører ud til Grenen, men kun i hverdagene aldrig i weekenden. Og det lyder sært, eftersom der var mange turister i byen. Jeg lagde mærke til at en stor flok var fra Amerika.
Så det er uforståeligt der ikke kører en bus ud til Grenen om søndagen, når nu byen vrimler med turister. 

Jeg orkede ikke at gå de 3 km. ud til Grenen, i stedet gik jeg en tur i gågaden.
Her fik jeg øje på Kokkenes Cafe, hvor jeg spiste min frokost. En grande Tartelet med høns i asparges, og til dessert; chokoladekage med is.
Det smagte ganske udmærket.

Kl.14:48 kunne jeg komme med toget tilbage til Frederikshavn, og her fik jeg en ret så spændende eftermiddag.
Jeg kan forstå der er noget militærøvelse, for der var masser af helikoptere i luften. Og så fik jeg set en færge lægge til kaj, få passagerende sat af og få nye ombord og sejle af sted igen.

Aftensmad fik jeg på Jerry's, en hakkebøf med bløde løg, pebersovs og pommes frites, og en stor fadøl.

I morgen er min weekend i Frederikshavn forbi, så går turen hjem til Struer igen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar