søndag den 23. september 2018

BEER WALK & SMØRGÅS.

Hele årsagen til jeg tager en forlænget weekend i Frederikshavn er, at jeg var her oppe i min sommerferie, hvor jeg fik prøvet Frederikshavns Beerwalk.


Men det var en eftermiddags tur hvor jeg ikke nåede at besøge de værtshuse, der først åbner op om aften. Derfor er jeg her nu.

Da jeg var her i min sommerferie spiste jeg på Smørgåsen, det blev jeg så begejstret for, at jeg måtte der hen og spise igen. 

Også denne gang var det den søde Thai-pige som serverede for mig, og jeg havde bestilt bord til kl.17.

Først fik jeg Hønsesalat, og en stor fadøl.
Det er hjemmelavet hønsesalat med frisk stegt bacon til.

Der næst fik jeg Dyrelægens natmad, med en snaps til, en Nordguld.

Til slut besluttede jeg mig for at smage en fedtemad med gammel ost på. Og her til fik jeg endnu en fadøl og en Bjesk.

Bjesk har jeg aldrig smagt, os der bor nede i en bitre ende af Limfjorden kender ikke så meget til denne drik.
Vi har hørt om Bjesk, når De Gyldne Løver synger om Bjesk. 
Og dengang Den Konservative politiker Lene Espersen, i et talk show med Jarl Friis Mikkelsen, satte et par flasker Bjesk på bordet, fandt vi ud af det også findes i virkeligheden.

Når man så er en tur oppe i Nordjylland, og sidder på Restaurant Smørgåsen og spiser en fedtemad med en gammelost ude fra Asaa Mejeri, så skal man da lige prøve at smagen Skagens Bjesk. Og jeg må jo nok sige, at sådan en Bjesk hører til en ostemellemmad.

Har man først fået smag på Bjesk, gider man ikke længere de her Gajol shorts, for de kan godt smadre maven, og det gør en Bjesk ikke. 

Da jeg var færdig med at spise, var jeg klar til en Beer Walk. 

Det koster 99 kr., at tage på Beer Walk i Frederikshavn. Der er 10 steder at besøge, og 6 øl kort at bruge. 

Kun et af stederne Moby Dick, syntes jeg er et sært sted at sidde og drikke øl. Moby Dick er et spisested, og der syntes jeg det virker sært at gå ind kun for at drikke øl. 
Nu sad jeg der alene, men var man nu en flok der havde drukket øl andre steder og så kommer i god stemning og lidt højrøstet ind på Moby Dick for at drikke øl, kunne det måske nok virke forstyrrende over for dem der sidder og spiser. 

Ellers må jeg sige, at i Frederikshavn har de nogle hyggelige værtshuse. Her møder man mennesker der er ude for at more sig, og som er behagelige og nemme at falde i snak med.

Nu når jeg ikke til Frederikshavn mere i år, men jeg har skumle planer om at arrangere en tur her op sammen med mine venner til Foråret. 

Mine venner skal altså med på en weekend udflugt til Frederikshavn, hvor de altså skal smage den gode mad man får serveret på Smørgåsen. Og så tager vi en runde trunte tur på de forskellige værtshuse. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar