lørdag den 22. september 2018

ANKOMMET TIL FREDERIKSHAVN.

Jeg tog hjemmefra i morgen ved 9-tiden, for nu skal det fejres jeg igen holder ferie, Efterårsferie. 
Det fejre jeg med en forlænget weekend i Frederikshavn, og da jeg ikke gider at køre på motorvejen, men foretrækker den kønne rute over Hobro og videre til ØsterHurup, og så med færgen over til Hals, tager turen noget længere tid.

Det kom til at passe med jeg var i Hals kl.12:00, hvor jeg havde bestilt bord på Havkatten.

Det er efterhånden en del år siden jeg sidst var på Havkatten, men jeg kunne kende den ene af barpersonalet. Jeg bestilte som I ser en Stjernekaster, og det er stadig lækker mad de servere. 

Er du typen der ikke kan nøjes med at skubbe rundt på et legetøjsskib i dit badekar i mens du laver motorlyde med munden, men ønsker at se rigtige skibe, er Havkatten en hver boltværksmatroes favorit restaurant.
Thi her kommer de helt store fragtskibe sejlene forbi lige uden for vinduerne, på vej til Aalborg eller ud på Kattegats blå bølger. 

Turen gik nu videre over Asaa til Sæby, og kl.14, ankom jeg til hotellet: Jutlandia.
Og her vil jeg bo til på Mandag, hvor turen atter går hjem over.

Men nu har jeg været i bad og fået mig klædt om, og vil nu ud at kigge nærmere på Frederikshavn. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar