fredag den 14. september 2018

MANDEAFTEN MED ØL OG PØLSER.

Torsdag aften (i går) var jeg til Mandeaften, der fandt sted hos Struer Håndbryg. 

Det var nu ikke det rene pjat, men et seriøs møde der handler om at oplyse mænd om der nu er et sted at gå hen, hvis man er gået i stå i livet.
Det kan være efter skilsmisse, dødsfald, at man er gået på efterløn eller pension, og hvis man bare føler sig Palle alene i Verden.

Der var en gruppeleder som fortalte om dette kursus tilbud, og så var der et par mænd der kunne fortælle hvad de har fået ud af at være deltager.

Her må jeg give dem fuldstændig ret i, at når vi mænd oplever sorg og modstand, lukker vi os inde i os selv og går og rumler med disse smerter der tynger os, helt alene. Det er i sagens natur ikke særligt sund for psyken, og det er jo også trist det i den grad skal påvirke livet.

Derfor findes der nu dette kursus målrettet mænd, et kursus med overskriften:
Kom Videre Mand, nøgleordene er: 8 Mænd, 8 aftner, 8 uger, og så er det sgu Gratis.

På kurset lære du at få overblik over situationen, og se nye muligheder. At finde fokus og holde fast ved det, og frisk energi til at komme videre i livet.

De mænd som har deltaget i dette kursus fortæller, at man bliver rykket op af det hul man har placeret sig selv i, og virkelig får livslysten tilbage. Ikke nok med det, du får også en mandegruppe nogle rigtige kammerater.
Sammen kan man tage i biografen, holde en hyggeaften med god mad og øl, tage på udflugter, og det vigtigste af alt, nogle man kan tale med så man ikke føler sig alene.
Når du har brug for nogle at snakke med, pisser de dig ikke ned i hjørnet, det er heller ikke en sur kælling der står og råber og skriger dig ind i ansigtet.
De er dine kammerater der har oplevet det samme som dig, ensomheden. Og på de 8 uger lærer man hinanden så godt at kende, at man virkelig tør åbne sig op over for hinanden, og få talt om det man har brug for at tale om. 

Jeg overvejer om ikke dette kursus er noget for mig, for jeg har oplevet dødsfald, og står ret alene. 
Min biologiske familie har jeg aldrig kendt og heller ikke mødt, begge mine adoptivforældre er døde. I disse dage er det faktisk et år siden, at min adoptivmor døde.
Så jeg har ikke nogen familie, jeg er helt mig selv. Nogle gange føles det helt fantastisk, og viser omverden at jeg er cool og fræser der ud af med fuckfingeren højt hævet, men der er nu ofte stunder hvor jeg føler mit liv er blevet en sær forestilling.

Om jeg søger en kæreste ? Absolut nej ! Nu har jeg været single i så mange år, og nyder min frihed. Jeg kan ikke affinde mig med pludselig at skulle leve sammen med en kvinde, og man skulle rette ind efter hende.
For det ses tydeligt i stort set alle parforhold, at det er kvinden der har magten. Det er hende der bestemmer hvilke møbler vi skal have, hvad der må hænge på væggen, og hvem du må have som venner på Facebook.
Det gider jeg ikke, der er ingen der skal komme og frarøve mig min frihed.

Men jeg kunne godt bruge en mundfuld frisk energi til at kunne finde, en større livskvalitet. 

I mens foredragene blev holdt, var der tændt op for grillen, så da den sidste taler havde sagt hvad han havde på hjerte, blev der serveret grillpølser, og bag efter var der ølsmagning.

Men vi skulle også en tur udendørs.
Der kom nemlig nogle forbi, der ville vise deres biler frem.

Så denne Mandeaften blev faktisk ganske interessant og gav mig inspiration til hvordan man kan komme op på hesten igen.
Og der var plads både til en mandesnak og drengerøvsstemning. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar