tirsdag den 19. juli 2016

TUR I TIVOLI.

Det var i dag jeg tog på en mini ferie til København.

Jeg havde studeret rejsetiderne på Rejseplan, og ku' se hvis jeg tog turen over Herning skulle jeg først med en togbus. Men så var der også morgentoget til Aarhus, hvor fra jeg så kunne komme med videre til København.
Det passede som fod i hose, for så kunne jeg gå op i Bruuns Galleri. hvor  Kvickly har et morgen tilbud; Smurt rundstykke, en basse og cacaomælk, 25 kr.

Ankom til København og fik booket ind på Cabinn, og så ville jeg en tur i Tivoli.

Men først ville jeg over på mit Københavnske stamværtshus BYENS BODEGA, der ligger skrot over for Cabinn. For med den togtur trængte jeg til en fadøl.
Der er nu så hyggeligt på Byens Bodega, her falder man nemt i snak med de andre gæster.

I Tivoli ville jeg spise på Brdr. Prices nye spisested, deres Amerikanske Diner.
Og jeg ville have en Slappy Joe, den har jeg nemlig set TV-kokken Claus Holm lave, og der så den meget lækker ud, det tror jeg faktisk også at den er. Men hos Price, er det en burgerbolle med en meget børnevenlig milionbøf. Men pommes friterne var gode, det var milk shaken også.

Så var jeg med på en rundtur i Tivoli, det var nu sjovt. Bag efter gik jeg selv en runde, men følte tørst.

Jeg fandt om til stamværtshuset Byens Bodega, uha det blev farligt.
En af dem jeg faldt i snak med inden jeg tog i Tivoli sad der stadig, han havde fået selskab af en yndig pige.
De inviterede mig over til deres bord. Den yndige pige er fra Sweitz, og så kom der også en fyr fra Skotland og satte sig ved vores bord.
Ja så blev vi lidt fuld på sådan en tirsdag aften.

Muligvis møder jeg hende den yndige igen i morgen, for jeg sagde at efter kl. 20:00 er jeg på værtshuset igen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar