mandag den 4. juli 2016

SÅ FIK JEG REJSEKORT & 1 NY KUFFERT

Nu er jeg også blevet ejer af et Rejsekort.

Først og fremmest er det fordi jeg i uge 29 tager en mini ferie i København, fra tirsdag til torsdag. Og der vil jeg en tur ud på Frederiksberg da jeg gerne vil besøge Revymuseet, der har en sær udstilling om Dirch Passer. Og så vil jeg i Zoo, og måske også nå at se Storm P museet.
Og om torsdagen når jeg rejser hjemad igen, står jeg af i Roskilde, da jeg vil se det nye Rock museum Ragnarock.

Der vil jeg tro med al den rejsen bliver det nemmere med Rejsekortet, så skal jeg ikke stå og tænke på tidszoner og billetpriser, så er det blot at bruge kortet.


Jeg kan så læse i det brev jeg modtog sammen med kortet, at de kan sørge for at tanke kortet op så der altid står penge på. Men det tilbud vil jeg indtil videre afslå, da jeg her hjemme i Struer ikke får det store behov for at bruge kortet. Det er kun lige hvis jeg en fredag aften får lyst til at tage på værtshus i Holstebro jeg vil gøre brug af kortet, eller når jeg tager til Aarhus.
Så jeg vil selv sørge for at fylde penge på kortet.



Og så ryger min gamle kuffert snart på Genbrug der er for lidt plads i den, for når man er af sted i flere dage vil man jo gerne have sin computer med, så jeg kan fortælle her i Rygerkupeen hvad jeg oplever.

Et behov for en ny kuffert kunne de opfylde i Bilka, der tog jeg ud i går.

Se lige her hvor meget plads der er i min nye kuffert, her er både plads til tøj, ekstra sko, og min computer. Så nu skal jeg ikke slæbe rundt på to tasker men kan nøjes at have det hele samlet i en kuffert.

Prisen lød på 399 kr. overkommelig ! Men oppe i kassen lød prisen på kun 199 kr. Jeg spurgte kassedamen om det nu kunne være sandt ?
Jo den var god nok, for der er en rabat på som bliver fratrukket i kassen.
Hold nu op ! Så nu har jeg en flot stor kuffert til en meget billig pris, jeg kan have glæde de næste mange år.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar