onsdag den 20. juli 2016

DET VAR PÅ FREDERIKSBERG

Det var ellers min mening jeg ville med Metroen til Frederiksberg, men så læste jeg der kører en gratis bus ud til København Zoo.

Så det var da bare at hoppe på bussen, i bussen kunne man købte entre billetter til Zoo.

Min mening var jeg også ville se Revymuseet og spise på ALLEGADE 10.
Men da bussen standsede ved Zoo, kunne jeg godt se at der er et pænt stykke at gå om til Revymuseet. En venlig kvinde forklarede mig, det nemmeste var at gå gennem Frederiksberg Have, og når jeg kommer til en statue er jeg det rette sted.

Jeg lagde ud med at spise frokost i Allegade 10, og hold nu op det var meget lækkert.
Først en fiskefilet med hjemmelavet remoulade, og så et stykke med flæskesteg.
Der var 4 skiver møre saftige stykker flæskesteg med sprøde saltede svær, og hjemmelavet rødkål.
Der til fik jeg en fadøl og en snaps.

Allegade 10 har et tilbud Juleaften, det koster 500 kr., men så er der and og flæskesteg med alt tilbehør, og Ris a la mande, og man må spise til man revner + der er rødvin.
Og de har hotelværelser man kan leje for 350 kr. pr. døgn, det kunne jeg nu godt finde på.

Jeg kunne godt regne ud, at hvis jeg skulle nå at se Zoo blev jeg nød til at springe Revymuseet over, det må jeg vente med at se til en anden gang.

Sidst jeg var i København Zoo var da Bent Jørgensen var direktør, så I kan godt regne ud det er mange år siden. Jeg kan svagt huske hvordan der så ud dengang, så jeg kunne tydeligt se der er sket en udvikling. Dyrene ser ud til at have det godt, og de er vilde og farlige.
Men nogle af dyrene har man på fornemmelsen af, at de godt kan lide at optræde, de ved lige præcis hvordan de skal få publikum til at juble.

Det var interessant at besøge Zoo, og så tog jeg bussen tilbage igen. Hjem til hotellet og få et forfriskende bad, og så ellers en tur på Strøget.

Jeg fandt om til DET LILLE APOTEK, og her fik jeg endnu en god madoplevelse.
Jeg bestilte en Wienersnitzel, et glas isvand og en fadøl. Der har jeg bestemt ikke sat mine ben for sidste gang, der vil jeg ind og spise igen, og næste gang vil jeg have deres biksemad.

Jeg sluttede aftnen af på mit københavnske stamværtshus BYENS BODEGA, der ligger skrot over for Hotel Cabinn City.

I aften udviklede det sig ikke til en fest, men det var nu alligevel hyggeligt at få en god nat øl.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar