lørdag den 23. juli 2016

AALBORG ZOO

Nu har jeg jo lige oplevet København Zoo og tænkte, at så ville jeg også se Aalborg Zoo.

Jeg tog der op i går, og havde booket værelse på Cabinn.

Aalborg er skøn på sådan en sommer dag, og så på en fredag hvor mange lige har fået løn.
Ved havnefronten var der stemning, og folk som drak øl og spiste is.

Jeg fandt et godt spisested:
LANDMAD.

Jeg kan love jer for det er godt mad, og i øvrigt en spændende forretning hvor man kan finde nogle sjove gave ideer.
Alt i butikken er økologisk og hjemmeavlet og hjemmelavet, og du kan ikke få nogen som helst værtshus øl, her er kun gode øl fra små special bryggerier. I øvrigt kan du heller ikke få en cola, her kan du i stedet få en økologisk sodavand fremstillet i Ebeltoft.
Jeg fik en sandwich med frikadeller, de smager bedre end mors.

Så gik jeg en tur i gågaden og faldt over et par gode tilbud.

Tørstig bliver man i sommer varmen, men nu havde jeg lige fået en god økologisk øl henne på Landmad, så jeg syntes ikke jeg ville ind et sted hvor man skal nøjes med en Tuborg. Så jeg tog på Irsk Pub.

Der kom jeg i selskab med et par festlige kvinder fra Hjørring. Så det blev til mere end en øl, for den ene af kvinderne er fodterapeut. Og jeg fortalte hende at jeg går til fodterapi hjemme i Struer, så det fik vi en god samtale ud af.

Her til morgen spiste jeg brunch på F.R.I.E.N.D.S, og tog så i Zoo.

Vejret var helt perfekt til en tur i Zoo, og Aalborg Zoo kan nu godt måle sig med København Zoo. Haven er hyggelig indrettet, og dyrene ser ud til at trives godt.

Jeg var der et par timer, for jeg skulle også nå hjem til Struer.

I Skive drejede jeg omkring Bentas Cafeteria og fik Dagens Ret, så nu er jeg klar til at slå et smut ned i byen. For nu hvor solen endelig er kommet til Struer, vil jeg ud og have nogle kølige øl.

Det var så to rejser inden for den samme uge, København og Aalborg.

I ugen vi kommer ind i nu, bliver rolig med en måske oplevelse sammen med et par kollegaer, og i weekenden får jeg gæster fra Grenå.
I uge 31 som så er min sidste ferie uge, håber jeg at kunne nå 1 en dags tur til Aarhus. For jeg har masser af penge stående på mit rejsekort, så jeg satser på at kunne nå en midt-på-ugen udflugt til Aarhus, med brunch, shopping, og hvad man ellers kunne finde på.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar