lørdag den 30. november 2013

JULEUDFLUGT

De truer med at fra næste weekend får vi snevejr, så inden det hvide lort kommer til at ligge på vejene, valgte jeg i dag at tage på en Juleudflugt.

Turen gik til Frederikshavn, jeg kørte hjemmefra tidligt i morges. Og tog det stille og roligt, så det kom til at passe med jeg var i Frederikshavn ved 10-tiden.
De har en hyggelig gågade i Frederikshavn, med mange gode butikker, også butikker man ikke finde i andre byer.
En af butikkerne er for folk der samler på model/biler/tog/skibe/krigslegetøj og motorcykler.

Her fandt jeg denne flotte Corvette og benzinstander til en samlet pris af 250 kr.
I gågaden ligger der også en festlig galleri butik, desværre kommer jeg først til Frederikshavn igen til foråret. Der må jeg en tur i galleriet og bruge nogle penge, de har nogle flotte billeder der ville pynte nydeligt i mit hjem.

Nu gik min tur til Hals, jeg kørte ad den hyggelige gamle landevej til Asaa. Og i Asaa måtte jeg en tur omkring havnen.
Og så videre til Hals.
I Hals besøgte jeg byens museum, der var gratis entre i anledningen af Julen står for døren. Det er jo ikke et museum der har meget at byde på, derfor kan de vel heller ikke være bekendt at forlange at man skal betale for at komme ind ? Det tog mig 5 minutter, mere var der ikke at se.

Jeg gik en tur gennem byen, og på torvet var der Julebasar. Jeg købte nu ingen ting, men det var hyggeligt.

Man går jo hen og bliver lidt små sulten, så det var heldigt jeg kunne få et bord på Havkatten.
Her fik jeg et Stjerneskud og en lille fadøl. 

Nu var det tid at finde hjem til Struer.
Jeg tog med færgen til Egense, og i ØsterHurup var jeg inde hos bageren, så jeg i aften kan hygge mig med friskbagt franskbrød og en lækker kage.

Corvetten har jeg fået anbragt på min røde hylde, nu er der heller ikke plads til flere biler.
Det er heldigt jeg har fået købt tre nye hylder, jeg mangler blot hjælp til at få dem hængt op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar