torsdag den 7. november 2013

BLIVER BOENDE

I tirsdags var jeg til samtale med min bankrådgiver, anledningen var et brev fra Realkredit Danmark. At pr. 31.december 2014 er det slut med de rentefrie lån, jeg kontaktede Realkredit for at høre hvordan jeg så ville komme til at stå.
Fra 1.januar 2015 skal jeg til at betale renter af mit lån, det betyder jeg skal af med 1332 kr. pr. måned.
Og jeg skylder 265.000 kr.

Derfor tog jeg i banken for at hører om det ville vælte min økonomi, om jeg så skulle flytte i lejelejlighed.
Min bankrådgiver kiggede på mit regnskab, og jeg vil komme til at sidde i min ejerlejlighed i en husleje der siger 2900 kr. pr. måned, og ved siden af skal jeg stadig betale lys og varme, men jeg kan ikke komme til at sidde billigere end jeg gør nu, jo så skulle jeg flytte i et kælderværelse, det har jeg bestemt ingen lyst til.
Så er der også lige det med at få solgt min lejlighed, her er et gammelt badeværelse og ditto køkken + her trænger til nyt tapet og maling, så jeg kan ikke få 300.000, jeg skal vel være glad hvis jeg kan få 240.000. Og på den måde bliver jeg ikke gældfri, men vil stadig sidde med et restlån.

Jeg kunne godt finde en lejlighed hos en privatudlejer til omkring de 3000 pr. måned, men han er i sin gode ret til at lade huslejen stige hvert år. Hvor imod huslejen ikke stiger i min ejerlejlighed, den falder og bliver efterhånden billigere.
Dybest set er jeg glad for at bo her, jeg kan parkere min bil lige uden for døren. Og her er vaskekælder jeg kan benytte gratis, når man vasker tøj hver uge er det værd at tage med, at det kan gøres gratis.

Jeg sagde til min bankrådgiver : Fint jeg bliver boende. Men kun til jeg fylder 64 år, der kan jeg nemlig gå på efterløn og så ligger det helt fast, at til den tid vil jeg op og bo i Nordjylland.

Det var rart at høre jeg ikke skal flytte over hals og hoved, men roligt kan blive boende. Og at jeg har en sund og god økonomi, hvor jeg ikke behøver at vende hver 25 øre, men at der er råd til både at betale de faste udgifter og nyde at der også er råd til luxus. 

Så nu vil jeg gøre noget ud af min lejlighed, og jeg skal ikke rådgives af kvinder som syntes det skal være åh så korrekt.
Den eneste kvinde jeg lader mig inspirere af, er Lebbe Lone.
Da man i Familien fra Bryggen besøgte hende, blev jeg imponeret af hendes stil. Hun lader sig ikke kue af hvordan andre syntes man skal indrette sit hjem, Lebbe Lone har sin egen stil.
Det samme har jeg, min bolig indretning er: Biler, babes og bordelhygge.

I stuen vil jeg have mine Betty Boop gardiner op at hænge, så jeg vil snart et smut i Ikea og købe en gardinstang, og nye hylder til mine modelbiler.
Jeg håber jeg kan få det på plads i år.
Til næste år, vil jeg have ordnet pulterkammer og badeværelse. Jeg har ikke råd til et helt nyt badeværelse, men det ville gøre underværker med et nyt toilet, håndvask og bruser.
Køkkenet ved jeg ikke rigtigt, da jeg alligevel aldrig laver mad. Men jeg kunne ønske mig et lækkert køleskab.

Desværre er jeg ikke nogen håndværker, så jeg vil have fat i dem jeg ved der kan hjælpe mig at få tingene på plads.

1 kommentar:


  1. Vi tilbyder personlige lån op til $ 100.000, er du på udkig efter et forretningslån og er blevet nægtet af en bank, kan vi hjælpe med lån på $ 5.000 til højst $ 100.000.lån, der kan hjælpe dig med at starte din drømmevirksomhed, Genopbygning og få din virksomhed tilbage på sporet og kan også bringe dig på en vej til en bedre økonomisk
    fremtid. På et tidspunkt kan du ansøge om et par minutter og få dine penge samme dag. Forsæt ikke! E-mail via {atlasloan83 @ gmail .com / whatsapp + 1 443 345-9339}
    Tak fordi du kontaktede os,
    Med venlig hilsen
    Md Ryan
    atlasloan83@gmail.com

    SvarSlet