søndag den 16. juni 2013

WEEKEND I HORSENS

Da jeg i lørdags skulle deltage i et 40 plus event i Horsens hvor der ikke var plads til man kunne overnatte, besluttede jeg mig for at finde et hotelværelse i byen.

Jeg googlede mulighederne, og valget faldt på Motel Thorsvang.
www.motel-thorsvang.dk

Jeg tog afsted fredag eftermiddag, min frygt var om jeg skulle ud på E-45 og sidde fast i køen på Vejlebroen, det skulle jeg heldigvis ikke.
Den eneste motorvej jeg skulle på var den i Herning, imens kunne jeg i trafikradioen høre at på Vejlebroen var trafikken gået i stå i begge retninger, og der var vejarbejde hele vejen fra Lillebæltsbroen til Storebæltsbroen, så der hang bilerne også fast i køen.
Da kunne jeg glæde mig over jeg blot skulle fortsætte ad en mindre landevej, til jeg nåede til Horsens.

Motel Thorsvang er let at finde, det ligger nabo til Mc.Donalds.
Det er et gammelt motel og noget slidt i kanterne, men det er et hyggeligt sted, og herligt man har sin egen indgang til det værelse man har lejet.
Og så er det billigt, jeg kom af med 960 kr. og det er incl. morgenmad søndag.

Det skal siges at inde på værelset er der rent og pænt, og man har sit eget toilet med bad, og farvefjernsyn med et begrænset udbud af TV-kanaler. Men okey ! Nu var jeg heller ikke taget til Horsens, for at se fjernsyn.

Jeg havde bestilt bord på Mackie's til kl.19:30, og tog en taxa der ind, for der er et stykke vej ind til centrum.

På Mackies fik jeg Chili con Carne, og Homer Simpsons favorit øl, en Duff beer.
Lad mig slå fast, at denne Duff Beer burde nøjes med at være en tegneserie øl, selv en Tuborg Light smager bedre.
Men Makie's Chili con Carne, er tilgengæld helt perfekt. Man får det serveret i en balje med en ske til, og det har smag. Ikke så man får smadret sin tunge, men lige præcis så det varmer og man får sved på panden.

Bagefter fandt jeg en slikbutik hvor jeg købte en stor soft ice, som jeg guffede mens jeg gik en tur i gågaden.

Så var det jeg syntes det kunne være rart at finde en irsk pub, så man kunne slutte aftenen af med en Guiness og en irsk kaffe.
Jeg søgte længe, og fandt et på hovedgaden. Ihvert fald hang der et Guiness skilt udenfor, men det var absolut ikke en irsk pub, men bare et almindeligt værtshus, Long John.

Jeg fik en Guiness og en irsk kaffe. Der skulle være live musik, så jeg blev en øls tid længere for lige at høre hvad det var.
En fyr fra Ikast som spiller det folk kan li' at synge med på, og det var udemærket.
Men da jeg også ville have noget ud af min lørdag i Horsens, bestilte jeg en taxa der kørte mig tilbage til motellet.

Lørdag morgen var jeg henne hos bageren efter et smurt rundstykke, en basse og kakaomælk, så hjem på mit værelse og nyde det.

Så kørte jeg en tur i Horsens, først ville jeg ud og se hvor vi skulle samles om aftenen, det lå ikke længere fra mit motel end jeg kunne gå derud.

Der var dyreskue i byen, men for Søren det var umuligt at komme ind, køen var for lang.
I stedet kørte jeg ind til byen, og gik en tur i gågaden, hvor jeg fandt en værtindegave til Pixeline, hos Frellsens Chokoladebutik.

Og så spiste jeg en frokostbøf hos Jensens Bøfhus.
Lørdag eftermiddag gik jeg ud til Pixeline hvor 40 plus eventet skulle foregå.
Vi blev ikke så mange, og da man ikke kunne overnatte og folk var ankommet i bil, blev det aldrig til en fest.
Men det var nu alligevel en hyggelig aften, hvor vi fik nogle gode samtaler.

Vi skulle give 100 kr. for at være med. Vi begyndte med eftermiddagskaffe, med lækker hjemmebagt Drømmekage ( godt med det gode guf på), og så en lagkage.

Det var meningen vi skulle grille, men der blev et møgvejr, så maden måtte tilberedes i ovnen.
Der var salat, kartoffelsalat, flæskesteg med sprød svær, og hotwings.
Og da vejret klarede op igen blev der tændt op i grillen, så kunne vi få hotdogs.

Alt jeg fik at drikke, var to glas rødvin og to øl. Så da festen sluttede ved 22-tiden, fik jeg Silkemusen til at køre mig hjem til mit motel.

Det var først da jeg stod op søndag morgen, det gik op for mig jeg havde tabt mit kamera. Da jeg gik en runde udenfor motellet og ikke kunne finde det, tænkte jeg at så lå det sikkert i Silkemusens bil.

Da jeg havde spist morgenmad og fået pakket bilen og sagt farvel, gik turen hjemad.
På hjemturen ville jeg over Silkeborg, og det er også ad landevejen.

Turen over Herning er den hurtigste, men turen over Silkeborg er klart den smukkeste, der er flot natur hele vejen.

Da jeg kom hjem og havde fået pakket ud, kontaktede jeg Silkemusen. Og ganske rigtigt, mit kamera lå i hendes bil. Så jeg måtte lige på en tur til Videbæk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar