onsdag den 19. juni 2013

BØF I HALS

Da jeg stod op tirsdag morgen var der et dejligt vejr, og i Go' Morgen Danmark sagde metrologen, at det var idag man skulle tage ud at nyde vejret, for imorgen (onsdag) skulle vi få skybrud.
Det gav mig lyst til en tur til Nordjylland, og jeg googlede Nikolines Cafeteria i Frederikshavn, og så at Dagens Ret var Karbonader. Det lød nu meget godt, så der kunne jeg godt køre op en tur, og så ville jeg også i Aalborg Storcenter, og omkring Hals.
Men først skulle jeg til læge.

Torsdag efter Grundlovsdag var jeg på sygehuset og få opereret min springfinger, og skulle gå sygemeldt i 12 dage før stingene kunne fjernes hos min egen læge.
Det var igår tirsdag d.18:juni kl.10:00 jeg var hos min læge, og da såret skal have lov at falde til ro og på grund af jeg arbejder på en fødevarefabrik, skal jeg gå sygemeldt to dage mere. Så på fredag d.21.juni må jeg begynde på arbejde igen, så skal jeg lige arbejde i en uge, så har jeg ferie i 3 uger.

Min springfinger er nu blevet til en krumfinger, den kan aldrig rettes ud. Og der hvor jeg i hånden blev skåret op og opereret vil jeg for altid have hård hud og et ar. Men pyt ! Nu er der kun tale om min ringfinger på venstre hånd, og det er jo ikke en finger man bruger til noget særligt. Og aret i hånden lærer jeg nok at leve med.

Da jeg kom hjem fra lægen, kunne jeg godt regne ud jeg ikke både kunne nå til Frederikshavn, i Aalborg Storcenter og til Hals, hvis turen skulle gøres på en dag.
Men jeg kunne nå i Aalborg Storcenter og til Hals, og så være hjemme igen til aften. Så vil jeg håbe at Nikoline servere Karbonader i min sommerferie, for så vil jeg have en hel dag i Frederikshavn.

Det var et skønne vejr at tage på tur i, da jeg kom til Aalborg besluttede jeg mig for, i stedet at tage i Storcenteret, så i stedet kigge ind til Bauhaus.
Bauhaus er en stor butik og der var næsten ingen kunder, så det var nemt at komme rundt og ingen kø ved kassen.


Jeg fandt hvad jeg søgte LED lys, jeg har en enkelt kæde på min væg og syntes det er så pænt, at jeg godt kunne bruge en kæde mere.
Og så faldt jeg for denne pude, ialt kom jeg af med 538 kr.

Så gik turen ad en hyggelig landevej, ud til færgen i Egense. Og en kort sejltur over til Hals.

Det var min mening jeg ville på Havkatten og spise en rødspætte, men de åbner først kl.18.

Så istedet fandt jeg et andet spisested, her var et tilbud på to retter til 249 kr.
Jeg valgte Rejecocktail og Peberbøf, og en lille Fadøl. Det smagte nu meget godt.

Bagefter var det om til Rasmus Klump ishus, og købe en Gammeldaws med tre kugler og guf.
Så satte jeg mig ved Havnen, og nød denne dejlige sommerdag i Hals.
Det var tid at køre ombord på færgen, og så kørte jeg over ØsterHurup og Hadsund, hjem til Struer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar