onsdag den 5. juni 2013

HVIDE SANDE

Da vasketøjet var blevet rent og lagt på hylden, besluttede jeg mig for en udflugt til Hvide Sande.

Først på Statoil i Holstebro og få tanket op, og få bilen vasket, og så afsted.

Jeg tror det er en måneds tid siden der var et indslag på TV Midt/Vest, om Restaurant Under Broen i Hvide Sande.
En Restaurant der ejes og drives af en ung pige hun er kun 26 år, og har virkelig formået at tiltrække kunder fra nær og fjern.

Og jeg forstår sandelig godt restauranten har mange kunder.
Det normale på vestkysten er det typiske turist mad, mad der ikke bliver lavet fordi det skal smage godt men udelukkende for at tjene hurtige penge på turisterne.

www.underbroen.dk 

Men på Restaurant Under Broen i Hvide Sande, tænker de anderledes. Her er rent og pænt, man kan sidde både indendørs og udendørs, på 1.etage og nyde havne udsigten.

Jeg bestilte hof retten, Stjerneskud. Her får man en smørstegt rødspætte og en kogt, med rejer asparges og en hjemmerørt dressing. Og så fik jeg en cola til, i alt kom jeg af med 143 kr.

Bagefter satte jeg mig hos bageren, og nød en is og et glas varm kakao. Og det ser jo lækkert ud, ikke sandt ?

En stor Skonnert lagde til kaj, det skabte naturligvis nysgerrighed.

Landet ligger således at man kan komme med på en sejltur, 2 timer til Havs. Prisen er 200 kr. pr. voksen.

Man må få lov at hjælpe med at sætte sejl, og prøve at styre. Men man må også bare sætte sig ned, og nyde denne sejltur.

Tænk om man kunne få sine venner med på, at det var noget vi skulle prøve.

www.bramsejlskonnert.dk


Nu gik turen til Fjand Gårdbutik, det er sådan et sted man lige stikker ind når man er på tur, og trænger til at komme på toilettet.
De har nu også mange sjove ting på hylderne, jeg fandt dette skilt jeg bare måtte eje.
Til slut var jeg i Lemvig, og købe lidt slik til i aften.

Og nu varer det så et par dage før jeg må køre bil igen.

Imorgen skal jeg på sygehuset og have opereret min springfinger, så må jeg først køre bil igen på søndag.
Og på mandag skal bilen til 15.000 km. eftersyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar