torsdag den 6. juni 2013

SPRINGFINGEREN RETTET UD

Det var idag jeg skulle på sygehuset i Holstebro, for at få min springfinger opereret.
Den har været gal siden oktober, da gav det et knæk i min finger når den skulle rettes ud igen. Men i Pinsen satte den sig helt fast, så da måtte jeg til vagtlægen som rettede den ud ret hårdhændet, det gjorde avs !.
Jeg skulle så tage til min egen læge som lavede en henvisning til sygehuset, og kun en uge efter var den gal med fingeren igen, den satte sig atter fast.

Så i over en uge har fingeren siddet fast.

Idag skulle jeg være på sygehuset til kl.12.30, jeg tog afsted så jeg kunne nå i Nørreport Centret og spise frokost. Da jeg kun skulle lokalbedøves, måtte jeg gerne få noget at spise inden operationen.

Der gik ikke længe fra lægen satte nålen i min hånd, til bedøvelsen tog sin virkning, og så gik hun ellers i krig.
10 minutter efter kunne jeg forlade sygehuset igen, med hånden pakket ind.
Sygeplejersken forklarede mig, at hånden skal være bundet ind ind til på søndag. Så jeg må ikke køre bil, det så hvad det er, men jeg må sgu heller ikke gå i bad. Lige en hurtig trucker vask er hvad jeg må klare mig med, så i denne varme bliver det en weekend hvor man ikke vil lugte særlig godt.
I de næste 12 dage må jeg heller ikke løfte noget der er tungere end en kop kaffe, med hånden.

Når jeg på søndag tager bindet af, må jeg endelig komme i bad. Og hver dag skal jeg så skifte plaster, og om 12 dage skal jeg op til min egen læge og have stingene taget ud.

Og fordi jeg arbejder på et fjerkræslagteri med levende dyr, er det muligt jeg skal være sygemeldt til efter min sommerferie. Det skyldes at såret i min hånd skal være fuldstændig helet før jeg må tage på arbejde, ellers kan jeg risikere der går betændelse i hånden.

Også skal jeg en gang i timen løfte hånden op over hovedet og knytte den 10 gange, så der kan holdes gang i blodet.

Da jeg forlod sygehuset, tog jeg over i den gode pølsevogn, og fik mig et par hotdogs inden jeg skulle med bussen hjem til Struer.

Normalt handler jeg aldrig i Fakta som ellers ligge tæt ved min adresse, det er ikke en butik jeg bryder mig om, derfor handler jeg i Super Bedst. Men når nu jeg ikke må køre bil, måtte jeg nøjes med at tage i Fakta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar