lørdag den 28. oktober 2017

PENGE I PUNGEN.

Fredag var der i Struer Open By Night, i anledningen af Halloween. Inden jeg skulle af sted til dette, måtte jeg en tur i Meny.

Jeg skulle handle ind til madpakken i næste uge, og så til min glæde at man kunne få en gratis plakat fra Carlsberg, hvis man køber en six-pack.
Hvad var så mere naturlig end at købe min favorit øl, Carlsberg 1883, og så komme hjem og få plakaten op at hænge på væggen.

Så var det på Skipperkroen til Fredags øl, hvor kroen nu langt om længe har fået Carlsberg 1883 i hanen, til kun en tyver om fredagen.

I gågaden var de i fuld gang med at gøre klar til en skræmmende god aften, det  uhyggelige ved sådan en aften er ikke de orange græskarhoveder, spindelvæv og fake edderkopper, og hvad man nu ellers får rullet ud af ærmet. Det er mere det at hos tøjforretningen, hvor de nu har haft de samme jakker og skjorter hængende siden i sommer, kaldes pludselig Halloween jakker og Halloween skjorter. Og når vi når hen i December bliver de jo nok kaldt Jule jakker og Jule skjorter, jo kreativiteten fejler skam ikke noget.

Skipperkroen havde opstillet en bar med et par gode tilbud på fadøl og shorts, så ku man sidde og få en lille én, mens der var live musik.
Det var Hill Billy Bones der skulle optræde, de spiller så for bandet godt country musik, at man fik lyst til fest. Men der var tævehunde koldt i gågaden, så efter et par numre tog jeg hen på Skipperkroen, lige for at få en god nat bajer.

Men der dukkede nogle gode venner op, og der kom en mand der spiller livemusik. Det var nu så hyggeligt, at jeg blev hængende længere end planlagt.

 
I dag skulle jeg ud til Box 2 i Holstebro, hvor jeg har lejet et rum til de møbler og flyttekasser der rummer alle de ting jeg har arvet af min mor.

For Mona og Claus ville komme forbi og købe møblerne, det er en glædelig ting. Så nu er jeg sluppet af med:




alle møblerne. 
Hvor meget jeg fik vil jeg ikke oplyse, men der er et par sko jeg har kig på, dem kan jeg nu få råd til at gå ud og få købt.

Se ! I anledingen af Mona og Claus ville køre helt fra Grenå til Holstebro, for at købe mine brugte møbler, havde jeg bestilt smørrebrød og pyntet mit lille campingbord.
Det syntes de var imponerende, Claus spurgte om de skulle hente drikkevarer ude i bilen, hvis jeg ikke havde købt ordenlige øl. Jo sagde jeg, jeg har da købt Carlsberg 1883. Da stak Claus begge sine tommeltotter i vejret, det er nemlig også blevet hans favorit øl.

Så sad vi der midt i det hele og hyggede os, og blev enige om at til sommer må vi have den tur på Bakken vi gik glip af sidste år. For nu vil vi opleve Bakkens Hvile.

Da Mona og Claus var kørt igen, fik jeg ryddet op, og det vækker smil at kigge ind i det lille rum jeg har lejet, nu er der kun flyttekasserne og malerierne tilbage.
Dem vil jeg tage ud og få sorteret på lørdag, og få fundet et sted hvor jeg kan få skidtet solgt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar