onsdag den 18. oktober 2017

LEJLIGHEDEN ER SYNET OG GODKENDT.

Først i søndags fik jeg det sidste læs kørt bort fra min mors lejlighed, og fik støvsuget, og køleskabet gjort rent.

Mandag kl.13, mødtes jeg med viceværten, som var yderst tilfreds med hvor pæn lejligheden ser ud, og køleskabet kunne han flytte hen til en bebor der trænger til et nyt køleskab. Det er jo et køleskab der tilhører boligselskabet, så det er fint det kan komme anden til glæde og gavn.

Det var sidste gang jeg satte mine ben i den lejlighed, det udløser nu ikke den store sorg snarer en lettelse. For siden jeg kom hjem fra sommerferie, har jeg brugt alle mine eftermiddage på min mor, da hun levede og blev mere og mere syg, men også efter hendes død var der meget der skulle sættes på plads og gøres en ende på. Nu er det ovre nu bliver der tid til mig selv og til mine venner, men det endelige punktum er langt fra sat endnu.

For jeg har lejet et 10 kvm lille rum i Box 2 ude i Holstebro, til opbevaring af møbler, malerier og andet skrammel. Rummet har jeg lejet for ½ år, så i Marts måned skal rummet være ryddet igen.

Den værste følelse man rammes af efter sine forældres død, er skuffelsen over de løgne de har fyldt dig med. Mine forældre har alle dage fortalt mig, hvor værdifuld deres møbler og malerier er, så den dag de ikke længere er her, kan jeg gå ud og tjene en formue alt det jeg arver.

Jeg har fået det undersøgt hos; Auktionshuset, og ham der opkøber dødsboer og et galleri.
Det samlede svar fra alle tre steder er, hvis dit såkaldte arvegods er mere en 40 år gammelt, og ikke er tegnet af en berømt arkitekt eller kunstner, og der ikke er tale om ægte kinesiske Mingvaser, så står man ikke med en værdi man kan hæve ved kasse 1, så er det blot affald man står tilbage med.

Mine forældres møbler og deslige er mere end 40 år gammelt, noget har mere end 50 år på bagen, og det kaldes ikke antik men bare gammelt lort.

At folk ikke gider købe gamle ting, men ønsker moderne møbler og kunst i deres hjem kan jeg sagtens sætte mig ind i, jeg vil sgu heller ikke have mine forældres gamle ting stående i mit hjem, for jeg har min egen smag og stil.

Man kan få syn for sagn ved at tage på kræmmermarked, prøv at sammenligne de ting kræmmerne har i deres boder med dine forældres ting, du vil med garanti kunne nikke genkendelse til de fleste ting.
Og man tænker blot, at de dog gider at sidde der, for hvad får de ud af det ?
Hvis de sælger et askebæger til 10 kr., skal der Gud hjælpe mig betales skat af den 10'er, så er der sgu ikke mange basører tilbage.
For langt de fleste kræmmere gælder det, at de har større udgifter end indtægter. Og den samme situation kommer jeg til at stå i, at muligvis kan jeg få solgt nogle af effekterne, men indtægterne vil aldrig kunne overstige udgifterne.

Muligvis kan jeg få solgt spisebordet med stole, og det store hjørneskab, og så har jeg også et lille hjørneskab.

Nu finder jeg en lørdag hvor jeg vil være at finde ude i Box 2 hele dagen, som jeg vil bruge på at grovsortere alt der er i flyttekasserne.
Der kan I komme og kigge på møblerne, jeg sætter ingen pris, men da I selv skal have bøvlet og besværet med at få dem slæbt med jer, bliver prisen naturligvis sat efter det, så I kan erhverve jer nogle møbler til en særdeles fornuftig pris.

Det der er i flyttekasserne bliver grovsorteret, det der ikke kan bruges ryger på Genbrug, det andet finder jeg et sted hvor jeg kan sætte det til salg.
Hvis hverken møbler, malerier og de andre ting er solgt til Januar, så håber jeg at jeg har nogle venner med en bil og en trailer. Så kører vi ud og læsser hele møllen af på Genbrugspladsen, for så gider jeg ikke have mere Bøvl & Omkostninger med det, så kan jeg få sat det endelige punktum og komme videre i mit liv.

Der er kun nogle enkle småting jeg har taget hjem til mig, og det er dette skrin der indeholder historier om familien. Og så har jeg taget min mors fjernsyn, et forholdsvis nyt Philips. Endnu er det ikke sat til, jeg skal have hjælp til det, også fordi jeg overvejer om det er nu jeg skal sige farvel til You See TV, og så få Boxer TV i stedet.
Hver gang man kommer ned i byen og beklager sig over der nu igen er bøvl med You See, siger mange, så få da Boxer, der er aldrig noget i vejen.
Jeg kender ingen der er utilfreds med Boxer TV, og så er man fri for at betale til TV kanaler man aldrig ser.
Det er en sag der skal undersøges.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar