fredag den 3. november 2017

J-DAG PÅ SKIPPERKROEN.

Man går og glæder sig til den første fredag i November, for da falder Julesneen så gylden.

Jeg ville også til J-fest, men først gik turen op på Det Lille Apotek.
Det var det værtshus hvor jeg så småt begyndte at gå i byen da jeg var teen ager, for det var sgu et hyggeligt værtshus. Men da jeg i 2012 fik fjernet min galdeblære og i en periode kun måtte drikke Tuborg Light, så blev jeg sgu pludselig træt af at gå i byen. At drikke Tuborg light må være som at gå i seng med en Lolita dukke, det føles helt forkert og ligegyldig hvor meget man forsøger, bliver det aldrig lige så rart som med en ægte kvinde. 

Så der stoppede jeg med at tage på Det Lille Apotek. 

Men det er nu meget hyggelig at kigge forbi igen, og jeg har tre søde veninder som godt kan lide at tage der op, så når jeg har dem med i byen, kommer jeg på Det Lille Apotek igen. Men det bliver aldrig mit stamværtshus, for mit stamværtshus er nu en gang Skipperkroen.
At tage i byen på Skipperkroen, er sjovere end at deltage i en fætter/kusine fest.
Her er der altid mange lige fra 18 år og til 90, og på trods af den store aldersforskel forløber aftnerne oftest fredelige og på hyggeligvis.

I går aftes var det kun den ene af mine tre veninder der var i byen, vi sad i baren og blev enige om vi ville være fulde i aften.
Lige som jeg drikker hun også øl, så vores projekt med at blive fulde gik planmæssig. Og så lige med et par små skarpe sidevogne af de nye shots fra NØRREGADE. 

Kl.20:59 faldt årets første sne, Tuborg Julebryg fik vi en gratis omgang af.
Til næste år kan det godt være jeg hellere vil til J-fest i Holstebro, der kunne jeg læse og høre, at der både var sne, nissepiger og Julemusik. Det var så lige det vi manglede i Struer, men okey, vi havde det hyggeligt.

Og så fik man jo også smagt alle de andre Julebryg, den grimme fra Grimberg. Ellers en øl jeg normalt ikke bryder mig så meget om, men må nok erkende der er nogle flere krummer i den end i Tuborgs Julebryg, oversat til dansk den smager altså skide godt.
Og så var der X-Mas, desværre ikke fra køl og en varm øl er ikke lige mig. Så jeg håber X-mas kommer på køl til næstegang jeg kommer i byen.

Nu var jeg efterhånden blevet lidt småfuld og i godt humør, og sluttede af med et par Rom & Cola'er. 
Og så var det hjem og i seng, for i dag vil jeg på shopping i Herning Centret.
Så glæd jer til at læse Rygerkupeen igen i aften.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar