fredag den 12. december 2014

JULEAFTEN PÅ VÆRTSHUS

Når nu jeg har besluttet mig for, at i de næste otte år vil jeg være drengerøv, må man ud og have nogle oplevelser.


Dette gælder også for Juleaften, hvor jeg har valgt at traditionen de næste 3 Juleaftner skal ligges i vinterhi. Så vil jeg ud og opleve hvordan man også kan fejre årets store aften.


Til næste år, vil jeg med DFDS færgen til Oslo. Det tror jeg nu nok bliver sjovt.
Man stiger ombord Lillejuleaften, og selve Juleaften er der både and og flæskesteg. Og når man har danset om træet, så er der fest hele natten.
Og 1.juledag står man op til en lækker brunch.
Man skal med fra København, så der må jeg have bestilt et par ferie/fridage.

Og i 2016 vil jeg prøve den Juleaften der finder sted på en kro i Sønderjylland.
Her ankommer man Lillejuleaften, og tager hjem igen 2.juledag. Og i de dage man er på kroen, skal man ikke bestille andet end at nyde at holde fri og fejre Julen.
Og så er der masser af god mad inkluderet i prisen.
Men i år vil jeg fejre Juleaften på værtshus.

Jeg læste i lokalavisen, at Die Bierstube i Holstebro, i år har valgt at arrangere Juleaften.
Så jeg tog derud i eftermiddag for at hører nærmere, det lyder for godt, så jeg slog til.
Juleaften kl. 18 sætter man sig til bords, så er der andesteg med alt det gode tilbehør. Og ris a la mande til dessert, og et Juletræ vi skal danse rundt om.
Det koster 175 kr. at deltage, og så er der iøvrigt et glas rødvin eller en øl med i prisen.
Arrangementet slutter kl.21, og det passer skide godt. Så kan jeg nå et smut omkring Skipperkroen når jeg kommer hjem til Struer igen.


Nu er der sikkert nogle der vil spørge, hvad så med Julegaver ?
Altså; der må jeg fortælle, at jeg er kommet over den alder hvor jeg ønsker Julegaver.
Hvis der er noget jeg gerne vil have, venter jeg ikke til Juleaften og håber nogen vil give mig det med en lyserød sløjfe omkring. Så går jeg bare ud og køber det.


Og nu jeg var i Holstebro, var jeg omkring Fona, hvor jeg fik købt denne geniale dukkefilm: Jul i Bakkekøbing.
Så nu er jeg heldig at eje begge film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar