lørdag den 20. december 2014

FEST I STRUER.

Meningen var ellers at jeg ikke skulle i byen i denne weekend, men så i ugens løb gik jeg forbi Bubsi. Og her hang en plakat der fortalte der var live musik fredag aften, med Rabalder. 

Så kom jeg alligevel i byen igår aftes.

Rabalder gik på scenen kl.22, og er et Gasolin kopi band.
Trommeslageren var ikke så god til at tæske gryderne som Søren Berlev, men forsangeren gjorde det ganske godt som Kim Larsen.
Det gav en god stemning på Bubsi, så det blev et par festlige timer.

Senere tog jeg hen på Skipperkroen, her var der også live musik med en musiker fra Irland. Han havde en komisk frisure, og man kunne ikke lade være med at drille ham med, at han ligner Perry.
Han spillede ingen irsk folkemusik, men bare en masse almindelig og kendt popmusik. Der blev sunget med.

Ved 2-tiden i nat tog jeg så hjem igen.

Engang var Struer en soveby, hvor man skulle til Holstebro hvis man ville have en sjov aften i byen.
Men i Holstebro skal man ikke gå alene rundt om natten når det er weekend, og så er der alt det bøvl med at komme hjem igen.


Så jeg syntes det er dejligt Struer er vågnet op, og vi kan opleve live musik flere steder i weekenden.
I Struer kan man sagtens gå alene rundt efter mørkets frembrud, vi gør ikke hinanden fortræd her i byen. Og så er det jo nemt når man ikke længere gider at være i byen og bare har lyst til at gå hjem.

Og en anden ting er, at nu kan man invitere sine udenbys venner til en festlig aften i Struer, hvilket jeg har planer om snarest at gøre.
Vi kan tager på Rådhus Cafeen og spise, og så tage en runde på byens værtshuse.


I aften vil jeg slappe af herhjemme, så idag tog jeg til Holstebro for at købe snolder til hele Julen.
På det punkt er Holstebro bedre end Struer, i Struer kan vi få det almindelige hverdags snolder.
Men når det skal være luksus, så må vi ud til Frellsens Chokoladebutik i Holstebro gågade.
Så nu har jeg noget godt at nyde, her i Julen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar