torsdag den 22. november 2012

MIN 50 ÅRS FØDSELSDAGS FEST I KØBENHAVN.

Nu har jeg efterhånden været en del gange ovre hos Chipper i Vanløse, så jeg kan selv finde vej derud fra Hovedbanegården. Det giver mig så det frirum når jeg ankommer med toget til København, skal jeg ikke fare over til S-toget, men kan lige opdage hvad der sker på Hovedbanegården.

Og jeg havde en plan jeg vedtog sidst jeg var i København, at når jeg skulle der over og fejre min fødselsdag, vil jeg ankomme så jeg kunne spise morgenmad i "Lagkagehuset."

Og det overvejer jeg at gøre igen en anden gang.
For når man tager med morgentoget kl.6:18, er der ingen vrælende møgunger med i toget og ikke ret mange passagere. Så man sidder roligt og har en behagelig rejse, og kan glæde sig til, at begynde sin ferie i København med at spise morgenmad i Lagkagehuset.

Det er rigtig håndværksbager det både dufter og smager, og når man træder ind i Lagkagehuset føler man virkelig, at man træder ind i syndens hule. Det er overvældende at se alt det wienerbrød og alle de kager på hylderne, og de er der alle, også dem du godt kan li' og gerne vil sætte tænderne i.

Her sætter jeg gerne mine ben igen, men det må være en anden gang, for næste gang kan jeg ikke. For der skal jeg ud til Dunse i Holbæk, og så skal jeg stige af i Roskilde.

Så var jeg klar til at tage med S-toget til Vanløse.

Chipper og jeg hyggede os tirsdag eftermiddag med en snebajer og en Bailey, og fik en let frokost.

Så kom Bettina og vi skulle alle tre afsted til koncert i B&W Grand Ballroom.
Bettina drikker ikke og kunne køre bil, det var meget heldigt, for B&W ligger helt derude hvor det kan være svært at finde hjem igen.
Og så var det dejligt med en aftentur gennem København.

Vi skulle derud til en koncert oplevelse der handlede om Johnny Cash, prisen var 300 kr. meget rimelig pris med alt det vi fik.
Først fik vi Johnny's livret; Chili con Carne med cornbread. Så:
I walk the line, eat a devil good taste chili, that burn burn burn, my ring of fire.

K. 20 gik Jørgen De Mylius på scenen, og fortalte historien om Johnny Cash.
Der efter var det Johnny Horsepower der skulle optræde, de kunne fandeme spille Johnny Cash. Det var en god oplevelse.

Da vi var hjemme i Vanløse igen, kørte Bettina hjem. Chipper syntes lige vi skulle vente med at gå i seng til efter midnat, for kl. 24 var det min fødselsdag. Der fik vi et glas champagne og skålede for jeg nu er 50 år.

Onsdag formiddag kom Bettina igen, og vi kørte til en lille cafe i Vanløse, hvor man kan spise Brunch. Det var meget lækkert.

Så skulle Chipper pludselig hjem, da hendes datter skulle tale med hende. Helt i orden, hun blev kørt hjem, og så tog Bettina og jeg en tur i Rødovre Centret.
Jeg skulle nu ikke købe noget, men det var hyggeligt at gå en tur rundt der.

Bagefter kørte vi til Frederiksberg, hvor vi besøgte Revymuseet og Storm P Museet. Begge museer var spændende, men jeg må nok sige at Revymuseet, var den absolutte oplevelse, og det museum vil jeg gerne besøge igen.
Så i 2013 vil jeg holde sommerferie i København, og vil tillade mig at tage mig en dag for mig selv.
Jeg fik fortalt at Revymuseet byder på mere end 5 timers underholdning, så stort er museet ikke det er ret lille, men man kan sætte sig ned og opleve en masse gamle Revy numre på tv skærme, og så fortæller Tjener Boldt (Per Pallesen) hele revyens historie.
Nu var vi der bare for at se museet, til sommer vil jeg have tid til at se de mange gamle revy numre.

Bettina og jeg sluttede vores dag på Frederiksberg af, med et besøg på Restaurant Allegade 10.
Vi kunne ikke stå for tilbuddet om æblekage med kaffe til 65 kr.
Og som I ser, er det noget af en balje æblekage vi fik hver, helt frisk og meget lækkert.

Så kørte vi hjem til Chipper, og her fandt jeg ud af, Chipper slet ikke skulle snakke med sin datter. Hun havde arrangeret et surprice party for mig, og håbede ikke det ville ødelægge mine planer. Min mening var jo, jeg ville en tur i Tivoli.

Nej kære Chipper, du ødelagde ikke spor for mig, tværtimod. For Tivoli ligger der også imorgen og til næste år, det kan altid opleves.
Men hvor tit oplever man, at sine venner arrangere et Surprice party ? Måske kun en gang i livet, jeg har aldrig oplevet det før.

Thomas kiggede forbi i sit arbejdstøj, og ville bare lige ønske tillykke. Af ham fik jeg en flaske Fiskefjæs.

Bettina var også med i planlægning, det var en anden også.

Dunse.
Hun spiller sækkepibe, og sammen med sin veninde dukkede hun op. Og så fik vi ellers en koncert med sækkepibe, hvor mange får sådan en oplevelse på sin fødselsdag ?

Gode gaver fik jeg også, to flasker rødvin, tre gode øl, og en Smartbox med ølsmagning. Nu skal jeg have fundet ud af, hvor jeg vil til ølsmagning.

Og så havde de lavet et mindre traktement med lækkert mad og en flot lagkage
Og de havde sørme også fået skrevet to sange til mig.

Var jeg blevet hjemme i Struer, kunne jeg have fejret min 50 års fødselsdag med, at spise morgenmad hos min mor. Og så sætte mig hjem i min lejlighed igen og se fjernsyn, hylende morsomt eller hvad ?

Jeg er så taknemlig for den fest Chipper fik stablet på benene for mig, og siger 1000 tak kære 40 plus venner for, I gjorde denne onsdag aften til noget særligt for mig.
Jeg vil mindes min 50 års fødselsdag med glæde, lige så længe jeg lever.

I dag torsdag gik turen hjem til Struer igen, men inden togafgang var jeg forbi Lagkagehuset igen.
Jeg købte en kop varm kakao og et stykke Drømmekage.

Jeg har kun en gang købt Drømmekage hos en bager i Struer, det gør jeg aldrig igen. Den smagte som om de havde tømt støvsugerposen ud over våd sand.
Men denne Drømmekage hos Lagkagehuset, levede helt op til navnet DRØMMEKAGE.