lørdag den 17. november 2012

HOS SØS I SKIBSTED

I 1992 var der en pige der indrykkede en annonce i Familie Journalen, hvor hun søgte pennevenner.
Jeg sendte hende et brev og fik svar, det var Søs fra Nibe.

Snart skulle jeg til Nibe for at besøge hende, og vi blev gode venner. Hun fik 3 børn, og jeg kan sige ærligt, jeg har ingen skyld i nogle af dem. Søs og jeg var kun gode venner, og vi ville ikke ødelægge vores venskab.

Jeg var gode venner ikke kun med Søs men også hendes familie, så jeg blev inviteret med til barnedåb og konfirmation, fødselsdage, og julefrokost.
Jeg blev også gode venner med hendes venner og omgangskreds, så jeg har været med til mange festlige stunder i Nibe.

Men så for en 4/5 år siden fik jeg en profil på 40 plus.dk, og Søs fik sig en kæreste. Og så skiltes vore veje.

Men så for nogle uger siden modtog jeg pludselig en SMS fra Søs, at hun kunne godt tænke sig at møde mig igen. Og da jeg har savnet hendes venskab, var jeg indstillet på vi naturligvis skulle mødes igen.

Nu bor Søs i Skibsted.

Og hvor er det godt man har opfundet GPS, ellers havde jeg nok aldrig fundet vej. Det er oppe i Nordjylland, og ud ad nogle smalle snoede landeveje.
Det skulle bare være et kort visit, så jeg var der kl.13.

Hun har stadig kæresten, og de tre børn. De to af dem er voksne teenagere, og så er der efternøleren på 10 år.
De bor i et stort hus hvor der er plads til alle.

Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag, med gode samtaler om alt det vi har oplevet gennem de år vi ikke sås, og vi fik da også nogle gode grin.

De der smalle snoede landeveje ville jeg gerne have overstået mens der endnu var lyst, så jeg kørte igen ved 16-tiden. 

Søs og jeg er helt enige om vi skal ses igen, jeg er fuldt optaget hver weekend resten af dette år, så det bliver først til februar. Og så skal det ikke bare være til en kop eftermiddagskaffe, så skal det være en hel weekend.

Jeg vil selvfølgelig stadig holde ved mine 40 plus venner, og med Søs inde i billedet igen, ja så tror jeg at 2013 bliver et festligt år, hvor jeg ikke er ret meget hjemme i Struer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar