søndag den 16. september 2012

BAMSEMUSEET I SKAGEN.

Lørdag formiddag tog jeg afsked med Asaa Camping, jeg tror jeg vil have en tur derop igen, når foråret vender tilbage.

Så gik min tur til Skagen, hvor jeg ville besøge:
Skagen Bamsemuseum.

Hvis du elsker Bamser må jeg anbefalde dig at besøge dette museum.
Det er sjovt at se hvor kreativt de forskellige Bamser er udstillet, og så er Bamser jo nogle hyggelige tøjdyr, og hygge præger i den grad museet.

For mange år siden havde vi i Struer en Bamsefabrik, fabrikken lukkede i slutningen af 50'erne. 
Og idag er bygningen indrettet til lejligheder, og kaldes stadig Bamsefabrikken.

De Bamser der blev produceret på den fabrik er nærmest umulig at opdrive, men Skagen Bamsemuseum har været heldig at få en pæn samling af disse Bamser fra Struer.


På Bamsemuseet kan du købe en Bamse med hjem, du kan endda købe en som kun findes i et eksemplar, men den koster kassen.

Jeg fandt denne hyggelige lille fætter til 40 kr. Han passer på at ingen løber med mit fjernsyn.

Så gik jeg en tur i gågaden, og dumpede ind på 
Vise Værtshuset, her har de et godt frokost tilbud:
2 stk. smørrebrød m. sild og karrysalat og lun fiskefilet. en øl og en snaps 118 kr.
Jeg tog snapsen og fik en cola i stedet for øl, jeg havde jo bilen med.
Det var en lækker frokost.

Jeg har en ide om jeg vil opleve Skagen i uge 29, så Vise Værtshuset besøger jeg stensikkert igen.

Jeg sluttede min tur i Skagen ude på Grenen.
Jeg tog med Sandormen og det var en fornøjelse at se bølgerne på Skagerak.
Nu var det blevet tid at finde hjem til Struer igen, men tanken om at nu skulle jeg hjem til et eller andet kedeligt aftensmad, fik mig til at tage en afstikker til Jensens Bøfhus i Aalborg.
Her fik jeg en Farmerbøf med pebersovs og kartoffelgratin, og Belgisk chokoladekage med soft ice til dessert.
En dejlig menu at afslutte en dejlig tur til Nordjylland fuld af gode oplevelser, på.

Jeg nåede hjem til Matador.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar