søndag den 11. december 2022

JULEFROKOST PÅ Æ BETTE BAR I VINDERUP

 

Lørdag skulle jeg til JULEFROKOST på Æ BETTE BAR i Vinderup, og skulle med toget kl.11:20. 

I Struer skulle der være 2 store Julefrokoster, så jeg var udmærket klar over, når jeg kom hjem til Struer kunne jeg helt sikkert ikke praje en TAXA.


Derfor ville jeg køre på min el-scooter til Struer station, men vi har fået Vintervejr. Man kan sagtens køre på scooteren i Vintervejr, det kræver blot, man er varmt pakket ind, med hue, handsker, tørklæde, overtræksbuks og en varm jakke. 


Så var det heldigt jeg i Fredags købte denne pose i Den Flyvende Tiger, så kunne jeg smide det overflødige tøj i den når jeg kom op på stationen. 

I tasken medbragte jeg min stok.


For den sti man går ad, fra Vinderup station og om til Æ Bette Bar, plejer sgu aldrig at være ryddet. 

Ganske rigtigt; stien var glat. Så føltes det mere sikker, at være Steen med det ekstra ben.


Hvor var det en festlig Julefrokost på Æ Bette Bar, der var en god stemning ved bordene. Det skyldes naturligvis, at det var noget lækkert og velsmagene mad vi fik.

Øl skulle vi selv købe, ved hvert bord stod en hel flaske RØD AALBORG , vi kunne deles om.

Ved vores bord var vi kun 3 som ville have snaps, og var enige om, det kun var til silden og fiskefileten. Resten af flasken, sendte vi videre til et andet bord.


Jeg drak TUBORG JULEBRYG, for det er jo JUL. Men de var også hele 5 kr. billigere end de almindelige øl.


Efter vi havde spist, kom Thomas Jones. Han fik sat gang i festen, dog ingen Heavy Rock denne Lørdag, kun Country og almindelig Rock. Men han fik os da til at synge med, og vi slap ham ikke, før han havde givet et ekstra nummer. 

Jeg ville ud og se hvordan det stod til med vejret, på vej ud ad døren mødte jeg endnu en berømthed, det var Marius, som også skulle optræde. 


Ude på fortovet kunne jeg mærke hvor vejret bar hen, at det ville blive glat. Så det var med at komme hjemad inden det blev farligt, jeg kunne dog lige nå en øl på Irish Pub, inden toget kom.

På Irish Pub var der sørme også gang i en god fest, så forbander hvor meget man bliver begrænset af det møgvejr. Jeg håber virkelig ikke, vi skal døjes med det møgvejr helt til April. 

Hjemme i Struer kunne jeg køre på min scooter, det er nu rart når fortovet er glat.

Først ind på Center Pubben og få en øl, så hen til LARSEN 


og spise aftensmad.


Denne Lørdag sluttede jeg af, på Det lille Apotek.

Ud over Flyversjusser, fik jeg smagt 


APOTEKER NISSEN.

Føj ! Den skal man kun have en af, og så aldrig mere, så foretrækker jeg ÆBLEKAGE


Den er knap så sød i smagen.

Og nu var det på tide at komme hjem, vejene var nu spejlglatte. Så det var dejligt at køre på sin el-scooter. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar