søndag den 25. december 2022

JULEAFTEN PÅ Æ BETTE BAR I VINDERUP

 

De sidste par år har jeg siddet alene Juleaften, hvilket ikke genere mig, for der er altid noget godt i fjernsynet på sådan en Juleaften.

Men i år inviterede Æ BETTE BAR I VINDERUP, til Juleaften, og det var ganske GRATIS, man skulle blot tilmelde sig i baren. Jamen hvorfor så ikke prøve noget anderledes i år ?


Det er så forklaringen på, hvorfor jeg i Tirsdags tog en tur til Holstebro. For vi skulle alle, medbringe 2 gaver til Pakkelegen. 

I Struer kan man ikke finde sjove gaver til voksne, derfor måtte jeg en tur ud til forretningen BENT i Holstebro. 

Det ærgrer mig Fandeme at BENT ikke længere er Åbent, men er nødsaget til at lukke, fordi der ikke er kunder nok til en butik som denne i Vestjylland.

Jeg har ellers handlet en del i den forretning, blikdåser til opbevaring, og kaffekrus.


De er ikke alene pæne krus, de må også være ordentlig kvalitet. Normalt skal man ikke have drukket meget kaffe af nye kopper, før der dannes brune ringe i dem. Det selvom man skyller dem umiddelbart efter brug og får dem til opvask, så er de umulige at gøre rene. 

Men i de her krus købt i BENT, kan man slet ikke se, der er blevet drukket kaffe af dem.

Eneste sted i Danmark BENT nu har sin forretning, er på Fisketorvet i København. Så det ligger helt fast hvis jeg kommer en tur til København, i det nye år, skal jeg omkring Fisketorvet og ind til BENT, og have købt nogle flere krus. 

Nå men; jeg fik købt en sød gave til Pakkespillet,


og en Uartig gave.


JULEAFTEN på Æ BETTE BAR begyndte kl.17, og man kunne bare ankomme i løbet af eftermiddagen.

Om formiddagen fik jeg ringet og bestilt en TAXA til kl.16, han var der præcis.


Det trak lidt ud før Juleaftenen kunne gå i gang, men hvad gør det når man sidder på et Værtshus ?

Nogle hyggede sig med et spil Dart, og man kan jo altid lige købe en øl mere, så ventetiden blev brugt fornuftigt.


Kl.19 kunne vi gå til bords, som var det noget lækkert mad vi fik at spise, og der var rigeligt til at mætte os alle. Der var Medisterpølse, And- og Flæskesteg, brune-hvide og Franske kartofler, Rødkål og sovs. Og der var rødvin og Rose. 

RIS ALA MANDE var der naturligvis også, med 2 mandelgaver. Jeg spiser ikke Ris Ala Mande, når man kan slippe for det, pyt med jeg gik glip af gaverne. Jeg tog i stedet kaffe og en Bailey, og så kom der et stort fad ind med småkager og Juleguf. 

Tænk ! Der var en rigtig Julegave til os alle sammen, gaver de har fået sponsoreret. Jeg fik et flot halstørklæde. 


 Så kom der gang i Pakkelegen, det var skide sjovt. Jeg fik kun en gave, som jeg ikke fik lov at beholde. Fandens man kun kunne slå en fucking 6'er gennem hele spillet, men pyt, det var jo sjovt at se, hvad de andre havde vundet. 

Det var en mand som vandt min søde gave, og skægt nok, en kvinde som vandt min Uartige gave. Hun blev ikke spor fornærmet, men sagde at nu ville hun glæde sig til, at komme hjem og komme i bad. 


Da Juleaftenen lige som var forbi, satte vi os op i baren igen. Og så var der en fest og hygge resten af aftenen. 

Omkring midnat ville jeg hjem, og da jeg ville ringe efter en Taxa, var der Vagn som tilbød at køre mig til Struer. Han havde kun drukket alkoholfrie øl hele aftenen, da han jo nok skulle køre flere hjem i løbet af aftenen.

Så sagde jeg, det er sgu i orden Vagn, så vil jeg gerne give 100 kr. til benzin. I orden, så kørte han mig hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar