søndag den 29. april 2018

KUNSTEN AT TAGE PÅ IRISH PUB I VINDERUP.

I ugens løb gik jeg og planlagde, at jeg i weekenden ville en tur på Irish Pub i Vinderup.
Så læste jeg, at Lørdag d.28.April, kommer Sussi og Leo og optræder i gågaden i Holstebro. Hvordan barbere man den ged ? 
Ind og kigge på Rejseplanen, sørme jo, den ged kan barberes. Så kan man lige så godt, gøre dagen festlig. 

Hvis dagen skal være festlig må dagen indledes med en god begyndelse, kl.11 tog jeg toget til Holstebro for jeg ville have en god frokost. 

Jeg valgte at besøge Rådhuskælderen, og der var til at få et bord.
Jeg bestilte en stor fadøl og en iskold snaps, kun en enkelt til min frokost.
Og så bestilte jeg, Pandestegt fiskefilet, og Bøf med spejlæg.

Det er længe siden jeg har fået Bøf med spejlæg, for den herreret kan man ikke få i Struer. I Struer kan du få alt der begynder med P, pølser, pommes frites, pasta, pizza, og du kan også få en fiskefilet, men her har dyret været en tur i den store frituregryde.
Sådan gør de ikke i Rådhuskælderen, her bliver den mad du bestiller lavet på gammeldags maner, derfor går der et pænt stykke tid før du får din mad. Det er så til gengæld værd at vente på. 

Og det er ikke dyrt prisen er overkommelig, jeg kom af med 247 kr.

Da jeg var færdig med at spise, var det blevet tid til at opleve Sussi og Leo optræde på Store Torv. 
Sussi og Leo er med på den turne der hedder Gang i Danmark, og på denne lørdag har de optrådt i flere Danske byer, og da de var færdige i Holstebro, gik turen til Hvidovre. 

Sussi og Leo er mine idoler, og jeg har oplevet dem mange gange. Jeg nåede at opleve dem da de optrådte i Skagen, og senere da de åbnede deres eget værtshus og hotel i Frederikshavn. Så har jeg gennem årene oplevet dem mange andre steder. 
Meget kan man mene om Sussi og Leo, men ingen kan tage fra dem, at de fandeme kan sætte gang i en folkelig fest. På denne regnvåde lørdag eftermiddag i Holstebro, fik de publikum til både at synge med, hoppe på stedet, og danse. 

Så tog jeg på Bierstuben, hvor jeg hyggede over et par af de gode dyre øl. Det kom til at passe med, jeg skulle op til banegåden og med bussen til Vinderup.

Her nåede jeg frem til mit mål, en hyggelig aften på Irish Pub i Vinderup.

Her var en rigtig god stemning, og værten syntes ikke der var nogen grund til at folk skulle tage hjem og spise.
Der blev tændt op i grillen, og snart var der pølser med brød, og pasta og kartoffelsalat.
Så går man ingen steder, men bliver hængende.

I løbet af aftnen faldt jeg i snak med mange sjove mennesker, bl.a. fik vi talt om at når VI ELSKER 90'ERNE , kommer til Holstebro igen i år, er det noget vi skal af sted til.
Jeg fortalte at i år vil jeg have billet til V.I.P området, der står man i tørvejr, og de har egen bar og ikke langt til toilettet. Jamen der vil de også stå i år.
Det kan jo være det går sådan, at vi lige så godt kan følges ad til Vi Elsker 90'erne.

Til midnat var jeg nød til at sige god nat og tak for i aften, jeg skulle nå det sidste tog hjem.
Hjemme i Struer, fik jeg en godnat bajer på Limfjordskroen. Og så var også ud og få fat i en taxa og hjem i seng.

Det var fandeme en hyggelig lørdag, en sådan lørdag vil jeg snart arrangere igen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar