tirsdag den 10. april 2018

FARVEL KØBENHAVN.

Nogle siger: At ude er godt men hjemme bedst. Men hvis nu man hygger sig så godt i København, er det jo ikke lige frem det der hjemme man savner.

Men der var intet at gøre jeg måtte bide i det sure æble, og i dag tage afsked med København.

Da jeg stod op og efter et bad, tog jeg i Lagkagehuset og fik min morgenmad. Så hjem på hotellet og få min kuffert pakket, og få tjekket ud.
Bussen hjem til Struer kørte først kl.13, så jeg nåede i Dalle Valle til en Frokost buffet til 89 kr., og en cola til. Så kan man da holde sig mæt hele vejen hjem, og den søde servitrice gav jeg drikkepenge. Det blev hun i vældig humør over,
og spurgte hvor jeg skulle hen ? Jamen jeg var på vej hjem til Struer igen, hun fortalte at kun kommer fra Bornholm.

Min forlængede weekend fra i fredags til i dag tirsdag, boede jeg på Ascot Hotel.
Dette hotel vil jeg stærkt anbefalde og ønsker også at bo der igen, næstegang min tur går til København.
Bare gå ind på Hotel.dk, der får du et ophold på Ascot Hotel i København, til den samme pris og de samme betingelser, uden morgenmad som du for et ekstra beløb kan vælge til, som på CabInn.
Men der er en stor forskel, Ascot er et luksus hotel, og så ligger det lige i centrum. Du har alt indenfor overskuelig rækkevidde: spisesteder, Tivoli, biograf, musiksted, værtshuse, natklub, banegården, busser, taxa, og snart Metroen direkte fra Rådhuspladsen.

På Slaget 13, kørte Flix bussen fra København. En dejlig rolig transport hele vejen til Holstebro, kun med stop i Odense og i Herning.
Undervejs havde jeg tid til at kigge i mit ur.
Mit nye Samsung ur har mange funktioner, som bl.a. Skridttæller der har sat det mål jeg skal nå 6000 skridt om dagen. Om jeg når alle de skridt i hverdagen aner jeg ikke, da uret blot ligger herhjemme og er slukket.
Men min Københavnertur er uret helt i Hopla over, og viser gule smilyer.
Til Erotik Messen i lørdags gik jeg 8928 skridt, det svarer til 6,07 km.
Min tur på Bakken i søndags, gik jeg 17960 skridt, det svarer til 12,62 km. Og i går hvor jeg blot gik en tur i København, gik jeg hele 20536 skridt, det svarer til 13,75 km.
I alt med i fredags og i dag, har jeg gået 61847 skridt, det svarer til en Maraton: 42,5 km.

Bussen køre desværre ikke længere end til Holstebro, der var vi kl.17:20, så det passede lige med jeg kunne nå toget hjem til Struer kl.17:36.
Og så nåede jeg alligevel på Skipperkroen hvor tirsdags menuen i dag var: Boller i Karry.
Det var nu meget hyggeligt, at hilse på dem man kender.

Det sjove er, at for nogle år siden var jeg med på Beer Walk i Aalborg, hvor jeg fik det bette glas med hjem som et minde om dagen.
I søndags var jeg på Bakkens Beer Walk, som de kalder Øltour, men ideen er jo den samme. Der fik jeg også det bette glas med mig hjem.
Så nu har jeg begge glas.