lørdag den 5. maj 2018

EN DAG PÅ JYLLANDSRINGEN.

Jeg havde planlagt, at i dag ville jeg en tur til Jyllandsringen. 

Først til Cirkel K og få bilen tanket op og vasket, og så af sted til Silkeborg. 

Her fik jeg min morgenmad i Lagkagehuset, og på Google Map fandt jeg ud af hvordan jeg skulle finde ud til Jyllandsringen. Det var der ingen ben i, jeg skulle blot ud til Resenbro igennem et par rundkørsler og dreje til højre et par gange så var jeg fremme ved målet.

På en dag vi har gået en hel vinter og ventet på, årets første rigtige forårsdag med en sol der bager fra en skyfri himmel. Der var masser af mennesker, der alle var dukket op for at opleve en underholdende dag.
Det vi skulle opleve på Jyllandsringen i dag var :
DANISH MASTERS RACING FESTIVAL 2018 Race som i gamle dage. 

Der var race både på motorcykler og i biler, i forskellige klasser. 

I et af løbene deltog Karsten Ree, og de to speakere fortalte, at før Karsten Ree blev reality stjerne, var han faktisk en habil racerkører. Og tilbage i 60'erne vandt han flere løb.
Om Hr. Ree vandt noget i dag ved jeg ikke, så meget fulgte jeg ikke med i løbene.
Jeg var rundt for at finde en plads hvorfra man har det bedste udsyn til banen, den bedste plads er på tribunen ned ved det første sving. Der får man langt det meste med, når den får for fuld havre ned ad langsiden, og når der skal hives i seletøjet når de skal rundt i svinget. 

Jeg var nysgerrig efter om Karsten Ree havde Janni med, og her har man fuld adgang til at gå en runde i ryttergården. Her så jeg Karsten Ree sidde i et telt sammen med sit team, men desværre, Janni Ree var der ikke, det kunne ellers have været skæg at hilse på hende. 

Prins Joachim plejer også at deltage i dette løb, men ikke i år. Men hans bil var, og blev kørt af Prinsens gode kammerat Oscar Siesbye. 


Der var en bod hvor man kunne købe modelbiler, jeg fandt et par nye til min røde hylde

Inden hjemturen spiste jeg i grillteltet, og så var det hjem ad.
Men i dette gode vejr, ville jeg ikke bare køre hjem.
Så i Silkeborg parkerede jeg bilen, og gik om til Slusekiosken og købte en is.
Der var samlet masser af mennesker, de var der ikke kun for at spise is, men fordi der skete noget på vandet.
Der var vandpolo i kajaker, det kunne samle et publikum der nød solens varme, og kolde øl, så der var en god stemning.

Da jeg havde bilen med kunne jeg ikke sætte mig ned og drikke øl, så da isen var spist, kørte jeg hjem. 



 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar