torsdag den 13. april 2017

RØD BILLET TIL KØBENHAVN

Jeg sidder lige nu på Wake Up hotel i København.

Det skyldes jeg i Januar læste om Musicalen Chicago, skulle foregå på Ny Teater i København, og desværre ikke som andre Musicals, tager på efterfølgende turne rundt i Danmark.

Jeg tænkte: Chicago vil jeg da opleve, og undersøgte hvor og hvordan.
Der er flere datoer, Skærtorsdag passer mig dog bedst, og så kunne jeg lige så godt tage en hel Påskeferie i Hovedstaden.

Jeg kontaktede teatret og fik bestilt billet, og så skulle der findes hotel. Normalt når jeg er i København, bor jeg på Cabinn  City. Der lød prisen for tre overnatninger 2400 kr. uden morgenmad, så klikkede jeg ind på Wake Up's hjemmeside. Her er prisen 1700 kr.,så det tog jeg.

Jeg kørte med bus her over, og når man sidder i bussen kommer man til at nynne Peter Belli sangen "Kære gamle tog", for det er langt at foretrække at køre med bus.
RØD BILLET  køre fra Holstebro Banegård, så man skal med toget derud.
Turen til København foregår i en lækker rengjort dobbeltdækker bus, og prisen; en retur med toget koster 900 kr. en retur med bussen koster 400 kr. en besparelse på 500 kr.
De penge brugte jeg på endnu et par nye sko
jeg skal jo ud på nogle lange traveture i København, derfor ville jeg have et par sko der er behagelige at have på.

I bussen sidder man behageligt og nyder rejsen, man ser meget mere af landskabet og de byer vi køre igennem, end man ser i toget. Og så er der gratis kaffe, WIFI og man kan også se en film.
Når vi når til Middelfart er der en kort pause, lige til at strække benene og købe en fransk hotdog, og komme på WC. Der er også WC i bussen, men vi mænd bryder os ikke om at sidde ned og tisse, vi gør det bedst stående.

På søndag skal jeg med bussen hjem igen.

Og nu sidder jeg på WAKE UP.
Det ligger kun et mulehår fra Cabinn City, og derfor mærkes afstanden man skal gå ikke som det store problem.

Kære læsere, nu må jeg hellere gøre mig klar til i aften. I morgen kan I læse om det jeg oplever i aften.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar