mandag den 17. april 2017

PÅSKEFROKOST PÅ SKIPPERKROEN.

Sikke en fantastisk Påske jeg har haft i København, men alt hvad der er godt har det jo med at ende. For i går skulle jeg hjem igen, hjem til den grå hverdag med alle de sure pligter. Der ventede mig dog en glæde derhjemme, Påskefrokost på Skipperkroen.

Jeg tog med bus til København, RØD BILLET, og det var også dem jeg skulle med hjem igen. De sendte mig SMS om, at den bus jeg skulle med har et A i forruden.
Den var let at finde, og kørte fra København kl.12. Med stop i Ringsted, Odense og en kaffepause ved Lillebælt, ankom vi planmæssig til Holstebro kl.16:30.

Ovre i København er det ikke så besværligt at komme rundt, man kan altid stige på en bus, S-tog, Metro, eller ringe efter en Taxa.
Det er straks mere besværligt i Jylland, hvor køreplanen er fra hestevognens tid.
Altså bussen ankom til Holstebro kl.16:30, og jeg skulle være til Påskefrokosten på Skipperkroen i Struer kl.17:00. Men på Rejseplanen kunne jeg se, at der først køre et tog fra Holstebro kl.17:35. Så kunne jeg godt regne ud jeg først kunne være på Skipperkroen, når folk var færdige med at spise.

Så jeg havde lavet en aftale med Yvonne om hun ville hente mig ved bussen, og så vil jeg give en hund til benzin.
Jo da, Yvonne og Knud holdt klar, og så kørte vi omkring hjemme hos mig så jeg lige kunne smide kufferten inden for døren, og så ellers ned til kroen.
De skulle ikke med til Påskefrokosten, men Yvonne fik de 100 kr. jeg havde lovet hende, og Knud har så en øl til gode.

Som var det herligt at komme ind på Skipperkroen, og blive mødt af alle de glade mennesker. Og Margit havde tilberedt en flot og velsmagende Påske Buffet, med alt det der hører til.
Live musik skulle der også være, de gik på scenen kl.20:00.

Nu kan jeg ikke huske om duoen kalder sig: 40 i Feber, eller 40 i Svinget.
Men de var kun hyret til at optræde i to gange 45 minutter. De var ellers rigtig gode til at underholde, kunne mange sange også de uartige, så var knald på festen.
Det blev ved med at være festlig på Skipperkroen selv efter duoen var taget hjem, så det blev noget sent før jeg tog hjem.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar