fredag den 14. april 2017

CAFE VICTOR SIKKEN BØF.

Min fredag i København begyndte med Brunch.

Jeg gik om til VIVALDI, der ligger på Axeltorv. Her fik jeg en meget fin Brunch tallerken incl. en lille kande kaffe og et glas juice.

Og så brugte jeg ellers hele denne regnfulde fredag på at opleve det, jeg gerne vil opleve på en varm og solrig sommerdag.
Jeg tog med de her røde turistbusser, billetten koster 175 kr. Og inden nogle råbe "Fame for dyrt", så tyg lige på den, at billetten gælder i 48 timer, og man kan hoppe af og på lige så tosset man vil. Uden at bekymre sig om at bussen kører fra dig, for der kommer altid en bus igen om ikke ret lang tid.
Vejret var nu ikke til at hoppe af og på, så jeg blev i bussen. Men på en varm sommerdag vil jeg nu gerne følge konceptet, for vi kørte blot forbi Amalienborg, og Den Lille Havfrue, og en rigtig skøn park.
Det vil jeg nu gerne bruge noget længere tid på, at få set.
Det der undre mig er de ansatte, det er ene af Østeuropæere. Hvorfor Fanden er der ingen Danskere, der kunne tænke sig dette arbejde ?
For sikke da en dejlig nem arbejdsdag, blot køre turister rundt i København i en rød bus. Så vil nogle sige, at det er det samme dag ud og dag ind, ja for pokker.
Jeg står på et fucking fjerkræslagteri og hænger kyllinger op, det er dælmen også det samme hver eneste dag.
Tænk om man i stedet skulle køre rundt i en rød bus, hver eneste arbejdsdag møder man nye mennesker der ikke er til besvær. For det er glade turister som glæder sig til en køretur rundt i Kongens København, og du skal ikke fortælle dem hvad de ser, det er indtalt på et bånd. Du skal heller ikke sælge billetter, det står der folk til ude på gaden, som for øvrigt også har, en skide nem arbejdsdag.
Så kære Danskere, det må da lige være et drømmejob for jer.

Efter denne tur rundt i Hovedstaden, var det hjem på hotellet og gøre mig i stand.

For det har længe været mit ønske, at prøve at spise på CAFE VICTOR.
Jeg havde hjemmefra bestilt bord til en person, det var en høflig betjening man fik i telefonen, og det var det sandelig også da jeg ankom til Cafeen.
Det er på Cafe Victor mange af de kendte kommer, dem var der en del af her til aften. De skal have lov til at være der, så jeg nævner ingen navne eller løber med sladder. Men altså, der var nogle meget lækre tøser som man før har set i TV og Se og Hør.

Jeg bestilte en stor fadøl og en steak bernaise, gennemstegt. Hold nu fast for en bøf jeg fik.
Her kan de malkekøer JENSENS BØFHUS trækker ud af stalden slet ikke være med, de kan kun bruges til at lave håndsæbe af.
Men de bøffer de har på menuen på Cafe Victor, er skåret af kvæg der hele deres liv har gået på en solbeskinnet grøn eng med gule Mælkebøtter, hvor ingen overhovedet har fået lov til så meget som bare at pille ved deres patter.
Man får på sin tallerken en 400 grams BØF, gennemstegt mør og saftig og velsmagende, med en god sovs og lækre fritter til.
Og til dessert fik jeg en Creme Brylee, og en fadøl mere. I alt kom jeg af med 610 kr..

Cafe Victor vil jeg opleve igen på en varm sommeraften hvor man kan sidde udendørs, og så vise man er tilstede.

Da jeg var færdig med at spise gik jeg en tur på Strøget, og kunne mærke jeg skulle tisse.
Jeg mødte ham her med sin cykeltaxa, som skulle have 100 kr. for at kører mig til Rådhuspladsen. På Rådhuspladsen er der et betjent toilet, så der altid er rent og pænt, og gratis at benytte.
Lige hvad man trængte til. Bagefter fandt jeg et værtshus, hvor jeg fik en godnat bajer, inden jeg skulle hjem til hotellet.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar