lørdag den 15. april 2017

HJEM OG TIL PÅSKEFROKOST

Er det ikke bare typisk, det har regnet hele Påsken og i dag hvor ferien er forbi og jeg tager hjem igen, så kommer det gode solskinsvejr.

Vejret har nu ikke kunnet ændre på, at jeg har haft en fantastisk Påske i København. Jeg vil endda gå så langt som at sige, det er den bedste Påske jeg har oplevet i flere år.

Jeg arbejder på et fjerkræslagteri, der skal vi på overarbejde om lørdagen i Påsken, det plejer jeg normalt at sige ja til.
Det deler Påsken op i to meget små bidder, man kan lige nå at opleve lidt Skærtorsdag, for Langfredag skal man tidligt i seng og møde på arbejde kl. ½ 4 om morgenen. Så kan man lige opleve lidt 1.Påskedag, og 2.Påskedag skal man så atter tidligt i seng, for nu begynder hverdagene igen.
I år kunne jeg opleve HELE Påsken, fordi jeg sagde nej til overarbejde. Engang imellem skal man sgu have lov at sige nej til pligter, for man har jo kun det ene liv og det skal opleves før det er for sent.
Jeg har haft en træls vinter med stress og surhed, så jeg havde virkelig brug for at komme væk fra det hele, og lige få lov at slappe af, lade op og finde den indre ro.

Det er så rart at stikke af til København, jeg nyder virkelig at være herovre helt for mig selv.
At kunne gå rundt i min egen lille verden, der er ingen der bryder ind, man tøffer bare af sted i sit eget tempo. Går på museum, smutter en tur på Strøget, får noget lækkert at spise, finder et værtshus en øl's tid.
Og så er det hele så nemt, skal man på en længere tur end man kan gå, tager man med Metroen eller en bus, og med sit rejsekort i hånden, er det ikke noget problem.

Jeg kan mærke jeg har fået opfyldt mit behov, føler mig godt tilpas igen. Hvornår kan jeg stikke af til København igen ? Til næste år er jeg nok nød til at sige ja til overarbejde i Påsken, så det bliver først i min sommerferie til næste år, jeg kan smutte til København igen.

Normalt når jeg er i København plejer jeg at bo på Cab Inn City, men de skulle have næsten 2400 kr. uden morgenmad, Wake Up skulle kun have 1700 kr. uden morgenmad. Så det blev Wake Up.
Wake Up ligger nabo til Tivoli's hotel, og kun få skridt fra FISKETORVET. Til gengæld er der så en længere afstand til Rådhuspladsen og Strøget, end der er fra Cab Inn City, men det er nu ikke noget at pive over.

Alle der har boet på et Cab Inn hotel, kender den der skide irriterende bruser oppe i loftet, der gør det umuligt at vaske sin røv.
På Wake Up, er der en rigtig håndbruser, så man kan få vasket hele kroppen og alle sine kropshuller.

Eneste minus er morgenmaden til 80 kr., som jeg kun prøvede her til morgen. Når man ser de flotte Brunch buffeter, eller blot Brunchtallerken man får ude i byen til et sted mellem 100 kr. og 130 kr., så er morgenmaden på hotellet faktisk dyrt.
Men det ligger dog fast, at også næstegang jeg tager til København, vil jeg igen bo på Wake Up.
Kl.12 er det forbi for denne gang, så tager jeg med bussen hjem igen, så kan jeg stige af i Holstebro kl.16:30.

Når jeg kommer hjem skal jeg straks af sted, til Påskefrokost på Skipperkroen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar