søndag den 2. april 2017

FADØLS FEST PÅ FA BAR I STRUER.

Da jeg kom hjem fra Aalborg i går, og var færdig med at skrive i Rygerkupeen skulle jeg finde ud af hvad jeg skulle have af aftensmad. Jeg gad ikke at hente Dagens Ret i Kvickly, og i min fryser er der forårsruller og frikadeller, ikke lige frem noget der frister på en Lørdag aften.
Det der kunne friste mig, var den gode sennepsdressing på Bones.

Jeg fik bestilt bord og  fandt mit rejsekort frem og tog med bussen til Holstebro.

På Bones fik jeg bbq ben med bagt kartoffel, whiskysovs, en stor fadøl, og salat med den gode sennepsdressing. Så blev man dejlig mæt.

Der var et lunt forårsvejr, så bagefter købte jeg en øl på Die Bierstube, og satte mig udendørs. Det var hyggeligt at sidde der, og så kunne jeg se alle de mennesker der gik ind på Zwei Grosse Bar.
Jeg vil gerne opleve det værtshus, da jeg har hørt flere fortælle om det er en fed stemning og fest man får der. Man får intet ud af at tage på Zwei Grosse alene, der skal man invitere sine venner med.
Jeg vil se om ikke det kunne lykkes at samle en flok venner og bekendte, og så holde en fest der når jeg får sommerferie.

Det var på tide at komme med toget hjem til Struer, i Struer skulle der være fest i gågaden i anledningen af at byen kan fejre sit 100 års jubilæum som Købstad.
Jeg smuttede på Bubsi, og her løb jeg ind i min gode veninde som fortalte at der på FA Bar er fadølsfest fra kl.21, om ikke vi skulle tage der hen ? Jo da !
Så kunne vi nå at opleve festen i gågaden, der var arrangeret et flot lysshow, der på Rådhusets mur fortalte Struers historie.

Så tog vi på FA Bar, der har været lukket længe men som nu er blevet genåbnet.
Det er min smukke Facebook veninde Vicky som  nu er bestyrer af FA Bar.
Hun lokkede folk til med 3 timers fadøls og vodka drinks fest, det blev hurtigt en sjov aften.

Jeg håber sådan for Vicky, at hun kan få FA Bar til at løbe rundt.
Se ! Samtlige værtshuse i Struer lider af samme problem; toiletforholdene.
Tager man på værtshus i Struer og skal en tur på WC, bliver næsen mødt af en pyha væmmelig lugt. Når man så er færdig og skal vaske hænder, er der koldt vand i hanen, men ingen sæbe og man skal tørre sine hænder i et vådt håndklæde. Jeg tør vædde på hvis man stikker sådan et vådt håndklæde ind under et mikroskop, ville man få øje på det kan bruges til fremstilling af ost.
Gamle Ole nu med et twist af urin.

Hvis nu Vicki sørger for, at der på FA Bar er indbydende toiletforhold, og at der er sæbe og de her moderne blæsere man stikker sine hænder ned i når de skal tørres,så tror jeg faktisk godt hun kan stjæle kunder fra de andre værtshuse. For det er træls at når man har taget pænt tøj på fordi man vil ud og more sig, at så skal man tørre sine hænder i sit tøj fordi håndklædet er vådt. Og man har heller ikke den store lyst til at dele en pose chips med en der sidder med våde hænder, og da slet ikke når man ved de lige har været på toilettet.

Det har været en ret så festlig weekend, med alkohol både fredag aften og lørdag aften. Så næste weekend er det helt sikkert, det bliver en alkoholfri weekend.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar