onsdag den 4. januar 2017

FROKOST PÅ TEATER BODEGA I AARHUS.

Når man går og holder ferie skal der være plads til morskab, så jeg smuttede en tur til Aarhus.

Det gode eller det dårlige, alt efter hvilke øjne der ser på det, ved et rejsekort, er så tænker man ikke så meget over hvad det koster at tage på udflugt, så tager man da bare af sted.

Toget ankom til Aarhus ved 10 tiden, og så slentrede jeg roligt rundt i byens gågader hvor de var i færd med at pille Julepyntet ned, og Januar udsalget var i fuld gang.

Jeg fik da også gjort et par gode køb:
2 nye skjorter og 2 par jeans. Og det var noget af et røverkøb for de to par jeans, 300 kr. for dem begge.
De er tiltrængt, for jeg har 2 par der er gået huller i, og 2 par sorte jeans jeg ikke længere gider at bruge til pæn brug. Dem med huller ryger ud, og de sorte bliver taget ned til arbejdsbrug.

Så var jeg omkring værtshuset HOS ANDERS, og nyde en formiddags øl.
Man tager ikke toget hele vejen til Aarhus uden at få noget ordenligt at spise, vel ?
Jeg havde hjemmefra bestilt bord til en person på TEATER BODEGA til kl.13.00.

Det er altid så hyggeligt på Teater Bodega, altid en god stemning og noget virkeligt lækkert mad.
Og det festlige er de har ikke kun et menukort der fortæller hvad man kan få at spise, næ nej, de har også et menukort der fortælle hvilken snaps man kan vælge til sin frokost.

Så jeg bestilte en bøf med spejlæg, en stor fadøl, og 3 cl. Brøndum snaps.
Sikke en bøf man får, den fylder hele tallerknen, lavet af den bedste oksefars så den både er mør og saftig.
200 kr. for sådan en omgang, det bliver man ikke fattig af.

Det kom til at passe med jeg kunne gå en runde i Bruuns Galleri, inden jeg sad i toget igen, nu på vej hjem til Struer.

Hjemme i Struer tog jeg til Tirsdags træf på Skipperkroen, her kan man hver tirsdag komme og spise for 20 kr.
I går var der biksemad på menuen, så fik man god mad to gange på en tirsdag.

Sådan en ganske almindelig tirsdag kan man hvis man vil, hurtigt gøre festlig og hyggelig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar