lørdag den 23. august 2014

TØRFISK & ÅLEGILDE

I Vinderup skulle der idag foregå et arrangement de kalder:
Fjerkrædag. 
Og det skyldes jo nok, der ligger et fjerkræslagteri udenfor byen, hvor jeg arbejder.
Så jeg tog ud for at se hvad det var for noget, byen arrangerede.

Klokken 9 var der gratis kaffe og rundstykker serveret i festteltet, og så skete der ikke noget før kl. 11. Det er lidt længe at gå rundt i den bette by.
Så jeg kørte en tur i området.
Og kl.11 kom der så gang i Fjerkrædagen.
For en 50'er kunne man købe et armbånd, der giver mulighed for at smage på smagsprøver fra fjerkræslagteriet.
Jeg fik da smagt lidt, men da jeg ville til Ålegilde i aften, ville jeg ikke fylde maven med kylling.

Kl.12 gik TØRFISK på scenen.
Hvor er de altså gode, med deres særdeles tørre jyske humor og de gæve sange, skabte de en god stemning.

Så mødte jeg Bette Anne, hende og jeg har kendt hinanden i mange år. Vi tog hen på den lokale bodega SMEDEN, hvor vi fik en cola med is.

Og så skulle jeg hjem og gøre mig klar.
Der var Ålegilde på MARINA CLUB i Struer, og jeg havde bestilt et bord til en person,mig.
Du godeste hvor var det lækkert.

Ind på mit bord kom der et helt fad fyldt med stegte ål jeg ikke skulle dele med nogen. Samt kartofler i en lækker persillesovs.
Jeg fik en enkelt fadøl til min mad.
Det var så lækkert, det skal prøves igen til næste år.

Da jeg havde spist, satte jeg mig ind i baren, hvor jeg fik mig en FUR øl, og en irsk kaffe.

Desværre ligger landet således, at i Struer er der ingen steder at gå hen bagefter, når man har været ude at spise.
Så jeg glæder mig til BUBSI åbner, så bliver der et sted hvor vi voksne kan tage hen og danse.

Så da jeg havde drukket min øl, tog jeg hjem igen. 

Og glæder mig til næste weekend, der tager jeg til Festuge i Aarhus. Og der skal jeg sørme også opleve TØRFISK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar