mandag den 28. juli 2014

PÅ HERRETUR I AALBORG

Tirsdag skulle jeg afsted på den Ferietur jeg havde glædet mig til. Sammen med Hanne og Johnny, skulle jeg holde ferie i København hos Thomas.
Men vi ville lige have et par dage sammen, inden vi skulle afsted.

Og da jeg lovede at tage kage med til kaffen, smuttede jeg omkring Max Bager i Holstebro, efter en god kage.

Da vi havde fået eftermiddagskaffe, kørte Johnny og jeg på tur.
Vi kørte ud til Lundby Krat, her mødes bil interesserede hver tirsdag hvis vejret er godt.
Det er jo ikke hverdags/kone biler vi taler om, men gamle, sjove og sjældne biler.
Det bedste er, der er gratis entre, så man kan bare dukke op og kigge på bilerne.
Johnny og jeg, fik nogle timer til at gå der.
Onsdag tog vi igen på herretur, og fik Lille Per med.
Første stop på ruten var Garnisionsmuseet. Og nej; det har INTET AT GØRE MED STRIKKETØJ.
Det letteste er vel at sige det er et soldater museum.
Her finder man en spændende samling fra Det Danske Forsvar, og også en udstilling om 2.Verdens Krig, navnlig hvad der skete i og omkring Aalborg, i de 5 forbandede år.
Det koster 100 kr. i entre, men så gælder billetten også til det andet spændende museum, Marinemuseet.
Det kan godt være at dette museum er lidt lang i spyttet for boltværksmatroser  som kun har leget sin ubåd i sit badekar. Men har man bare en lille smule interesse i skibsfart, så sæt sejl og ret kursen mod dette lille museum der ligger på havnen.
Her kan man osse gå ombord i Ubåden Springeren.
Nu meldte sulten sig, Johnny kender et godt sted hvor de servere billige hotdogs.
Det tør siges; Jet Grillen ude på Thistedvej.
Kun 9 kroner for en hotdog, og det er ikke genopvarmede pølser eller kyllingepølser.
Man bliver sgu helt glad, når man får en velsmagende hotdog til en så lav pris.
Så næstegang jeg tager et smut til Aalborg Storcenter, slår jeg en tur forbi Jet Grillen.
Vi sluttede Herreturen af, med et besøg i Aalborg Tårnet.
Et interessant besøg, hvor elevatoren bliver styret af en ældre kvinde. Oppe i tårnet står der også en ældre kvinde bag disken, men de 2 kvinder er hyggelige og fortæller nogle festlige historier om Tårnet.
Og så kan man få lidt at spise og lidt at drikke.

Og så var det hjem til Hanne, og da vi skulle op og afsted til København, tidligt torsdag morgen, måtte vi tidligt i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar