lørdag den 19. juli 2014

BUNKERMUSEET I HANSTHOLM

Så fik man langt om længe sommerferie, og på sådan en dejlig varm sommerdag skal man jo ikke sidde herhjemme.
Så jeg kørte en tur til Hanstholm, da jeg gerne ville besøge
Bunkermuseet.
Jeg kan fortælle det er et særdeles spændende museum, som man ikke bare lige får overstået. Der er virkelig noget at se, og ikke mindst at læse og sætte sig ind i.
Her kan man læse om optakten til 2.Verdenskrig, hvorledes Hitler og Nazistpartiet fik magt.
Det er meget vigtigt læsning, ikke mindst når man ved, at den der ikke kender sin historie er dømt til at gentage den.

Det lille grønne tog, tog jeg på en tur med. Det ryster og larmer, men det er en skøn tur igennem naturen og 2 bunkere.

Da jeg havde set det jeg kom efter, var det blevet spisetid. Og ved Færgegrillen, fik jeg en omgang biksemad. Det var lækkert, med to spejlæg, ketchup, og rødbeder.
Og så lige et smut ud til Agger, og slutte af med en is.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar