fredag den 18. juli 2014

AMALIE SZIGETHY & KIM KARDASHIAN

I fredags sluttede de nye episoder af Kardashians, og der var jeg nu også ved at blive en smule træt af dem.
Det handlede om at Kim Kardashian skulle giftes med ham der hip hop stjernen.
Der syntes jeg nu nok at pynten var gået af hende, og hun havde sin næse lidt for højt i sky.

Og nu hvor TV-3 samtidig viser Amalies Verden, kunne jeg ikke lade være med at sammenligne disse to piger, Kim og Amalie. Jeg syntes de har ret meget tilfælles. De har begge et efternavn, der er vanskelig at stave til.

De har begge et Reality show, og vi lærte dem at kende da de var mørkhåret.
Men er nu blevet lyshåret.
Amalie kan så ikke løbe fra at hun er en steg, selv med lyst hår, mens Kims hår mere ligner en kop kaffe med mælk i.
Så er de begge ret så umulige, kritisere andre, og kan ikke se deres egne fejl.
De har et par mødre der satte deres døtre op på en piedestal, og først alt for sent gik det op for dem, de burde have givet deres døtre en opdragelse så også andre vil elske dem istedet for at skubbe dem fra sig.
For det er hvad der sker dem med den opførsel de begge har anlagt sig, at en dag vil selv den mest tålmodige skubbe dem fra sig.
Og så må Kim og Amalie sejle deres egen sø. En dag vil de måske møde en ny omgangskreds men det er mennesker de aldrig kan kalde rigtige venner, men mennesker som netop vil udnytte at de savner at have rigtige venner.

Den af Kardashians jeg syntes bedst om er Kloe.
Hun var ellers godt gift med Lamar, jeg syntes det er synd hun måtte lade sig skille fra ham, fordi han ikke længere gad hende.
Og der syntes jeg virkelig Lamar er en klovn.

For tænk sig at være så heldig at man ikke kun skulle nøjes med at kigge på Kloe, men også gerne måtte røre ved hende.
Og fortælle omverden, at hende det lange hyl er min kone.
Så ville man være lykkelig.

Hun er en kvinde der ikke stiller urimelige krav til sin ægtemand. Og hun bestemmer ikke hvad han må mene, eller hvad for noget tøj han må tage på.
Han må også gerne gå med gutterne ud og få nogle drinks og have det sjovt.
At Kloe ikke kan blive gravid, blæs da på det.
Så kan man da istedet anskaffe sig en kat eller en Beostær, og det kan hurtigt blive sjovere end børn.

Og tænk så på når hun ikke kan blive gravid, vil konen aldrig komme til at ligne Tuborg Manden.
I mandags begyndte nogle nye afsnit, hvor Kardashians søstrene indtager New York.
Det må være nogle ældre afsnit, for det er længe før Kim skulle giftes.
Dengang var hun sød, lækker og sexet. Så havde hun humor og selvironi, og fik sig lidt hyggesex med sin tidligere bodyguard.
Hun kørte den gode stil, som den frie selvstændige kvinde, der nyder livet.
Jeg elsker de gale tøser, når de folder sig ud med alle deres skrup skøre narrestreger.

Men nu holder jeg sommerferie i 3 uge, og her i uge 30 får jeg ikke en Kinamands chancer for at følge med i deres liv, for jeg skal bl.a. på Ø-lejr i København.
Men i uge 31 og uge 32, skulle der bliver lejlighed til at kigge med.
Så håber jeg ikke, jeg går glip af alt for mange af deres narrestreger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar