tirsdag den 29. juli 2014

FANDENS SNAPS

Torsdag morgen var det afgang fra Nordjylland, til København, sammen med Hanne og Johnny.


Vejret var så hot, at vi kunne køre afsted i åben sportsvogn.
Da vi ankom til Aarhus, hvorfra vi skulle med Mols linien, kunne vi nå at spise morgenmad.
Vi skulle på Ø-lejer hos Thomas.
Fra Sjællands Odde, gik turen så videre til Mørkhøj. Og da vi nåede frem blev vi glade for at se, vi var kommet på
Ø-lejer hos en Øl-ejer. For det var lige hvad der var behov for, en kold pilsner i sommervarmen.
Og så noget godt at spise.
Thomas havde købt smørrebrød, kæft for nogle flotte stykker.
Eftermiddagen gik med at slå mave og gå en tur inden der skulle spises igen.
For nu skulle vi en tur på Bakken.
På "Den Hvide Hest" fik vi stegt flæsk med persillesovs, alt det man kunne spise. Men når nu man lige havde spist 3 store stykker smørrebrød der endnu ikke var fordøjet, ku man ikke klare mere mad.
Ret synd, for det var virkelig noget lækkert mad. Velsmagende flæsk med sprød svær, og en tyk sovs med god smag og lækre nye danske kartofler.


Fredag fik vi selskab af Marlene, og så skulle vi på en køretur rundt i København.
Først på Christiania, der var nu hyggeligt, og vi fik en kold øl.
Rottehullet fik vi også at se, nu vi var så tæt på. Spændende at se gaden hvor "Huset på Christianshavn" er optaget, man kan genkende gaden, og det sving hvor Hr Olsen kommer i sin flyttebil.

Så kørte vi ud til Flyvergrillen. Her fra kan man følge trafikken i lufthavnen, imens man får sig noget at spise.
Derefter kørte vi til Dragør, og herfra kan man også følge flytrafikken. Ikke når flyene lander, men når de fiser op i skyerne, med den larm der følger med og som de må leve med i Dragør.


Lørdag skulle så være The Big Day, og vi begyndte dagen med rundstykker og wienerbrød.
Og tog med bussen ind til Strøget. Vi fik os en hyggelig gåtur gennem Strøget og i Nyhavn, hvor vi fik os en øl pause.

Og så skulle vi i Tivoli og spise på Grøften, og det var Thomas, som betalte hele gildet.
Johnny fik en bøf, Hanne en Wienersnitzel, og Thomas, Marlene og jeg, fik den store buffet.
Thomas og jeg, var alene om en hel flaske snaps. Vi skulle jo nok have sat proppen i mens legen stadig var god, men Thomas mente at flasken skulle tømmes, og det gjorde vi så.

Der fik jeg et black out. Fra vi forlod Grøften til jeg pludselig sad i en bil, husker jeg intet.
Det var John og Jane som jeg var kommet op at køre med, og de kørte mig hjem til Thomas.
Her sad de på altanen, og hyggede sig. De var skide sure på mig, fordi jeg havde ødelagt deres tur i Tivoli.
Og jo; jeg kan sagtens forstå hvorfor Thomas var sur, det ville jeg selv blive. For hvis jeg havde inviteret alle mine venner på en tur og betalt hele gildet, og der var en som ødelagde turen for os allesammen, jo så var jeg også blevet sur.

Jeg kan sagtens tåle en enkelt snaps til et godt stykke smørrebrød, og det vil jeg have lov til. For det er hyggeligt og jeg kan tåle det, men jeg vil aldrig mere være med til kun at være to om at tømme en hel flaske snaps.

Søndag var vi inviteret ud til Marlene, og jeg købte en buket blomster til hende, og sagde undskyld for at have ødelagt hendes tur i Tivoli. Hun havde tilgivet mig.
Vi grillede pølser, og havde en hyggelig eftermiddag.

Alt ialt var det en god ferie vi fik i København, Thomas er en god vært som sørger for vi ikke mangler noget.
Og tænk så på, at vi var samlet 4 personer i en 2-værelses lejlighed i så mange dage, og det gik uden panik. Vi kunne godt finde ud af at give hinanden plads, så man både kunne tage en morfar eller fordybe sig i avisen, uden nogen tabte sutten.
Det var Johnny og Hannes første tur i Tivoli, så de var naturligvis skuffede over jeg fik den tur ødelagt. Jeg håber de får lov at opleve Tivoli igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar