mandag den 21. juli 2014

CARGLASS I TILST

Det var idag jeg skulle ned til Carglass i Tilst, og have skiftet forruden, der for et par uger siden blev ramt af et stenslag.
Heldigvis dækker min forsikring skaden.

Om man kører over Viborg eller Silkeborg til Tilst, er ligegyldigt, turen tager 2 timer. Så jeg kørte ad den pæneste vej, over Silkeborg, var der ved 12-tiden.

Imens de skiftede forruden,kunne jeg smutte en tur i Den Gamle By. Og bestilte en Taxa.

I Den Gamle By skulle jeg mødes med Inga, og vi aftalte at mødes ved Traktørstedet Simons Have.
Inga havde spist hjemmefra, men jeg var sulten og benyttede mig af tilbudet: 3 stykker håndmader for 60 kr., og så fik vi os hver en lille fadøl.

Inga havde endnu ikke set alt det nye i Den Gamle By, det var jeg glad for, da jeg ikke var interesseret i alle de gamle huse.
Vi fik set alt det fra 70'erne, hvor man ku' se hvordan folk indrettede sig dengang.
Ak ja, som kan man da huske det.
Møntmestergaarden er blevet åbnet, og det var nu også en oplevelse at se denne kæmpe bygning.

Det passede med da vi havde set det vi ville, kom Inga's søn og hentede os. Han bor i Tilst, så jeg blev kørt om til Carglass.
Nu var min bil klar.
I Silkeborg fik jeg mig en burger, og nød den gode ferie stemning på en mandag.
Og så var det osse med at komme hjem til Struer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar