søndag den 21. juli 2024

VORBASSE MARKED 2024

 

Lørdag morgen stod jeg op kl.4, og så var jeg klar til at tage toget til Vejle kl.6:04. 


Så havde jeg god tid, da jeg ankom til Vejle, til at nyde morgenmad hos LAGKAGEHUSET. 

Og lidt over 9, kørte bussen ud til VORBASSE MARKED. Det var en lang tur, og derfor stod det klart for mig, jeg ikke skulle drikke for mange øl. For turen tilbage til Vejle, er lige så lang, i en bus uden WC.


Ved VORBASSE MARKED indledte jeg vandreturen med en øl, og så kom jeg hen til boden, hvor de laver Trucker skilte. Jeg bestilte et skilt til BLONDINEN. 

Det ville tage 15 minutter, at lave et skilt, i mens kunne jeg nyde en øl.


Det var de 2 eneste øl jeg fik, resten af tiden drak jeg vand. 

Og nu var skiltet klar,


til BLONDINEN. 

Skiltet vil jeg have monteret, i forruden. 

Nu begyndte jeg vandringen, rundt på Markedet. 

Man kunne købe


en Traktor, eller en


Bil.

Og et hav af, alle mulige andre ting og sager.


Efterhånden blev jeg sgu noget træt af, at være til stede. Der var tusind milliarder mennesker til stede, så det her med at få noget at spise, krævede en vis tålmodighed. Der var lange køer ved madboderne, og umuligt at finde en siddeplads, med mindre man ville sidde ved siden af forældre med vrælende unger. Så jeg opgav, at få noget at spise.


Jeg besluttede for, at nu har jeg set det jeg ville, så nu går jeg ud til bussen. 

Det passede med bussen kørte til Vejle kl.13.30.


Ved 7-11 på Vejle Station, købte jeg en flaske vand og noget at spise, og satte mig udendørs i det gode vejr.


Så skal jeg love for jeg fik gæster, duerne i Vejle kommer helt tæt på. 


Det er da ikke til at stå for, naturligvis delte jeg min mad med duerne. 


Så kunne jeg komme med toget, da jeg ankom til Struer, trængte jeg til en øl.


Jeg tog op til DET LILLE APOTEK.

Det var lige de helt rigtige mennesker der var til stede, og de ville have en fest. 


Jeg var klar over jeg nok hellere må låse BLONDINEN, for den kommer til at overnatte udenfor DET LILLE APOTEK.

Og ganske rigtig, vi fik sgu mange øl, og en foreslog vi skulle smage, den nye fra PURE LAKRIDS. 


Det er med Chokolade, og toppes med flødeskum. Det smager lidt for godt, så dem fik vi endnu en runde af.


Og nu vi var i gang, skulle vi da også lige have DET FARLIGE FÆRGEVAND FUR MALT, dem fik vi også 2 af. 

Det gik hen og blev, en sjov aften på værtshuset.

Jeg tog en TAXA hjem.


I morges gik jeg op til DET LILLE APOTEK , og fik hentet BLONDINEN. 

Jeg skulle allivel i MENY og handle ind, nu er min ferie forbi. Så jeg skulle have købt ind til madpakken. 

Gu er det træls ferien er forbi, men til Oktober holder jeg ferie igen, der er der nemlig ER-O-10-K MESSE i København, og det vil jeg over og opleve. 

Og til næste år holder jeg Sommerferie i ugerne 30-31-32, så jeg kan tage til VILDSUND MARKED. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar