fredag den 19. juli 2024

MAN KAN RINGE TIL THISTED MEN IKKE TISSE TIL RINGSTED

 

Endelig Sommer ! Her har jeg haft 3 ugers ferie med regnvejr, og når ferien er tæt på at være overstået, kommer det gode vejr, langt om længe. 

Så kunne jeg tage på den udflugt, jeg længe har ønsket, en tur til Thisted.

Jeg stod op i morges kl.4:30, da jeg skulle med toget kl.9:15. Jeg gider ikke stresse rundt, men kan li' at tulle rundt i mit eget tempo, derfor.


Nogle vil måske mene det er sært, at tage toget til Skive, når man skal til Thisted. Årsagen er, at jeg holder ferie, og ku' se at bussen fra Skive køre over Nykøbing Mors til Thisted, og den tur kunne jeg da godt tænke mig at komme med på. 

På en solskinsdag, er det faktisk en rigtig flot tur, I skulle selv tage jer tid til denne tur. 

Her fandt jeg ud af, det er lige præcis denne bus jeg skal med, når jeg til næste år, vil til VILDSUND MARKED. Det er altid i uge 30, i næste uge. Men der begynder jeg på arbejde igen, så det bliver først til næste år, jeg kommer til Vildsund Marked. Bussen holder endda lige ved Hotellet, jeg har en kammerat i Struer, som altid bor på det Hotel, når han er til Vildsund Marked. Han siger det koster 750 kr. pr. døgn incl. morgenmad, at bo på det Hotel. Så det er helt sikkert, til næste år, holder jeg Sommerferie i ugerne 30-31-32, og så vil jeg have 2 døgn til Vildsund Marked. 


Årsagen til jeg gerne ville til Thisted, var at jeg på GOOGLE, har læst om STEAKHOUSE AMALIE, deres menu lyder lækker. 

Det er nemt at finde, ligger lige i bunden af Gågaden, lige ved FØTEX, hvor man kan se om man kan få øje på, de 2 andre. 

Jeg valgte deres tilbud: Brunch/ Frokost menu. 

Tog af de lune retter: 

Et par velsmagende Frikadeller, men endnu bedre


Gryderetter. 

Jeg håber at kunne nå en tur der op i Efteråret, så må jeg op og smage deres bøffer, de har bl.a. T-BONE STEAK på 500 gr. 

Desserten ventede jeg med til jeg kom op til CHOKOLADE KURVEN.


Det er dem med de hjemmelavede FLØDEBOLLER. 

Nogle siger, jeg da bare kunne tage ned til LARSEN i Struer, jo det gør jeg jævnligt. Men de har kun et udvalg af CHOKOLADE KURVENS FLØDEBOLLER. Hos CHOKOLADEKURVEN, har de hele sortimentet, og de er helt frisklavet. De er dyre disse FLØDEBOLLER, men hvor de dog smager himmelsk godt. 

Og så kunne jeg lige nå over til den berømte Tøjbutik, HR. BLYANT, og købe en Hawaii skjorte.


På Thisted Station nåede jeg toget, og stod af i Hvidbjerg.


Jeg skulle på HOTEL TØMMERGÅRDEN. Hvor jeg fik mig tilmeldt HERRE FROKOSTEN i August, det koster 200 kr. at deltage. Men så er det med Portvins smagning og GRIS PÅ GRILLEN. 

Det var nu meget hyggeligt på HOTEL TØMMERGÅRDEN, og så var jeg der netop i det tidsrum, hvor øl kun koster 20 kr. 



Nu vil jeg have lidt at spise og bag efter i seng, for i morgen står jeg op kl.4. I morgen vil jeg nemlig til 

VORBASSE MARKED. Der skal jeg med toget kl.7:05. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar