søndag den 28. juli 2024

FRA Æ BETTE BAR TIL KOMMANDOBROEN

 

Der var ikke noget i fjernsynet i går, der var værd at blive hjemme efter, kun OL. Så kan man lige så godt, tage på værtshus.


Jeg tog toget ud til Vinderup, hvor jeg besøgte Æ BETE BAR. 

Der havde jeg en flaske Rom stående, som jeg ville have tømt. 


Der var lige til 3 gode drinks, så var den flaske historie. 

Om jeg købte en ny ? Nej, for jeg ved ikke lige hvornår jeg tager på Æ BETTE BAR igen. Muligvis til KYLLINGE FESTIVALEN, det er vist ikke så meget ved i år, det er mest for børn. 

Hvis vejret er rigtig godt den dag, overvejer jeg, at tage en tur til Viborg først. Jeg er lidt nysgerrig efter at besøge den restaurant der hedder FRU THOMSEN, der servere de smørrebrød, og man kan få en øl og snaps til. Det er skisme længe siden jeg har fået en snaps til et stykke med sild, så skinner solen den dag, smutter jeg til Viborg.

Så kan jeg bagefter tage til Vinderup, og se om jeg orker en Kylling Fest, eller foretrækker at sidde på Æ BETTE BAR. 


I stedet for en ny flaske Rom, købte jeg et ØL-KORT. Det er også meget billigere, koster 175 kr. Når man så har drukket 10 øl, skal man aflevere kortet om Søndagen i Ulige uger, så kan man være det heldige asen der vinder et nyt, ellers må man bare finde 175 kr., og så købe et nyt ØL-KORT.


Det gak hen og blev, en særdeles hyggelig og sjov aften på det lille værtshus. 

Lige hvornår jeg tog toget tilbage til Struer, vil jeg ikke hænges op på, det husker jeg ikke. Men jeg var tilbage mens LARSEN , stadig var åben.


Så kunne jeg få noget at spise. 

Bagefter dumpede jeg ind på, Struers Ældste Værtshus: KOMMANDOBROEN. 


Ærligt talt kommer jeg der ikke så tit, hvorfor ved jeg ikke. For der er nu meget hyggeligt, som nu i går aftes. Kom der et par turister fra København ind på værtshuset, et par søde og rare mennesker.

Og så kom vi rigtigt til at tale, om de BRUNE VÆRTSHUSE i København. 

Så det kunne nemt være man støder ind i dem, hvis man engang kommer til København. De holder også af at sidde på HVIIDS VINSTUE, nede ved Kongens Nytorv, og FREDDYS BAR, der ligger tæt ved Istedgade. 

Så sluttede jeg min spritrute på CENTER PUBBEN, hvorfra  jeg fik ringet efter en GUL TAXA, så jeg kunne komme hjem og sove.


I eftermiddag, skal jeg en kort tur ned på CENTER PUBBEN, lige ned og have en SØNDAGS ØL.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar