torsdag den 18. juli 2024

NU ER SCOOTEREN LOVLIG, AT KØRE I

 

Da jeg havde min røde Kabine Scooter, behøvede jeg ikke nogen forsikring.


Det var lovligt at køre i den, blot med en Indboforsikring, hvilket jeg har hos GJENSIDIGE. 

Men den går ikke længere, nu jeg har fået en rigtig Kabine Scooter, der køre over 15 km/t.

I Mandags ringede jeg til GJENSIDIGE, det var en dygtig Assurandør jeg kom til at tale med. 

Hvor pudsigt; Forsikringsselskabet tilbyder mange forskellige Forsikringer, bl.a. til Knallerter endog Veteranknallerter, men de kunne ikke tilbyde en forsikring til en Kabine Scooter. 

Hvilket jeg syntes er underlig, med alle de Kabine Scootere der efterhånden køre rundt i Danmark. Hvor Pokker, får folk så deres køretøj forsikret ?

Men det er et produkt de først skal udvikle, og det ville han gerne, og ville vende tilbage Onsdag.

Han fik alle oplysninger om min Scooter, Mærke, stel og type nummer, samt at den er fra 2017, fra før den skulle være udstyret mede nummerplader, og at jeg gav 14.800 kr. for den. 

Onsdag som lovet, ringede han tilbage. At nu har de et produkt de kunne tilbyde mig. En Kaskoforsikring på min Kabine Scooter, der sagde jeg, at jeg er spændt på prisen, da jeg har hørt en kaskoforsikring til knallert og scooter skulle koste en bondegård. 

Jeg var glædeligt overrasket, da jeg hørte prisen: 2400 kr. pr. år. 

Da jeg i forvejen har forsikringer fra GJENSIDIGE jeg betaler til, i min bank JYSKE BANK. Bliver regningen blot sendt til min bank, hvor de trækker 200 kr. om måneden. Det er da til at komme over. 

Et krav for at Forsikringen dækker, er, at den skal kunne låses når den står udendørs.


I dag var jeg oppe hos T.HANSEN , hvor jeg købte en Skivebremselås. 

Så nu er


BLONDINEN, fuld lovlig at køre i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar