lørdag den 4. december 2021

JULEFROKOST PÅ KRUSET

 

For en måneds tid siden, fik jeg en indbydelse fra Kruset i Holstebro, om at deltage i værtshusets Julefrokost, Fredag d.3. December. Sådan en indbydelse kan man da ikke sige nej til, så jeg tog straks derud og fik mig tilmeldt. 


Der var ingen der dengang kunne regne ud, at vi i år skulle få sne allerede i December. Men der lå stadig en Satans masse sne, og der var et forfærdeligt møgvejr i går.

Jeg gad ikke komme til at gå ned til Struer Banegård i det uvejr, og heller ikke fra Holstebro Banegård og hen til Kruset. Heldigvis havde jeg lige fået løn + feriepenge, så jeg besluttede mig for at bestille en Taxa. 

Jeg ringede i god tid til HOT vores lokale Taxa, han skulle alligevel hente nogle i Holstebro kl.15, så det kunne passe med han kunne hente mig kl.14:30.


Så var jeg dejlig fri for at tage overtøj på, kunne bare sætte mig ud i Taxaen i mit pæne tøj, og blive kørt til Kruset.


Det blev en hyggelig eftermiddag på Kruset, og kl.17 kunne vi sætte os til de flot pyntede borde.

Jeg syntes ikke lige jeg gad at sidde ovre hos pensionisterne, selv om de havde en ledig stol. Jeg udså mig et ledigt bord lige ved buffetbordet, det skulle vise sig at være noget af en fuldtræffer. 


For der fik jeg selskab af 5 forrygende festlige piger, så er man da slet ikke ked af at være ene hane i kurven, vel ?

Maden var bestilt hos Slange Lagter . . . æh  . . . Slagter Lange, og det var noget virkelig lækkert mad. 


Hvor er det hyggeligt at være gæst på Kruset, jeg er da af og til forbi blot for at få en enkelt øl, da jeg som oftest har bilen med og er i Holstebro på indkøb. 

Men jeg har besluttet mig til at jeg tager på Kruset igen Lille Juleaften, som i år falder på en Torsdag. Der må jeg nok hellere lade bilen blive herhjemme, fordi der er Fadølsfest i et par timer. 


Kl.21 i går aftes skulle der være livemusik, det gad jeg godt at se. Men da jeg havde besluttet mig for, at Lørdag formiddag ville jeg ud til Dansk Outlet i Holstebro, og købe lidt nyt tøj. Syntes jeg det var bedst at tage hjem, så jeg kunne være ædru til at køre bil, Lørdag formiddag. 

Så jeg gik en tur gennem gågaden, og fik prajet en Taxa, der kunne køre mig hjem til Struer.


I kataloget fra Dansk Outlet, havde jeg set nogle trøjer og skjorter til 100 kr., og pyjamasbukser til 60 kr. 

I Torsdags var vejret ikke egnet til at køre til Holstebro, så det var dejligt i dag, at vejene var farbare igen.


Jeg fandt den her skjorte til 100 kr., og en strikketrøje også til 100 kr.,


Og så de her pyjamasbukser til 60 kr.



I morgen formiddag skal jeg ud på Holstebro Museum, til Brunch og livemusik. Det er hende den lille Nikoline som vandt 2.pladsen i årets X-FACTOR , som kommer og optræder.

Så i aften vil jeg ingen steder, og Lasses Lufthavn holder lukket, så man kan være frisk og udhvilet til i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar