fredag den 17. december 2021

CAFE LARSEN I LEMVIG

 

Jeg havde besluttet mig til, at her på Årets sidste Fredag, ville jeg en tur på Cafe Larsen i Lemvig. 

På Cafe Larsen i Lemvig har de en fast tradition, at hver Fredag er Dagens Ret: Flæskesteg. Og det er uanset årstid.

For år tilbage kørte jeg jævnligt til Lemvig for at få Flæskesteg om Fredagen, men det er efterhånden længe siden jeg har været der sidst, så nu skulle det være.


Jeg husker den gang man kunne få hele herligheden for 50 kr., nu er prisen steget til 99 kr. Det gør ikke spor, for Flæskestegen på Cafe Larsen, skuffer aldrig.

2 stykker møre saftige kød, og med det sprødeste og dejligt saltet svær, og en sovs der dufter og smager som Juleaften. Rødkål, hvide og Franske kartofler. Og som De Nattergale engang spurgte om: Om der var Asier til ?

Ja Gu' Fanden var der Asier til.


På hjemvejen forbi Bageren i Struer, ja vi har fået en Bager igen på Ølbyvej. Her fik jeg købt lidt hygge til i aften.


Lasses Lufthavn holder lukket i aften, jeg venter til Juleaften hvor jeg skal sidde alene. Så sender jeg flyverne på vingerne. 


Jeg modtog en SMS fra GLS, at nu kunne jeg hente min pakke hos OK. 


På Facebook så jeg reklamen fra Albani, og tænkte straks, at den trøje kan jeg da ikke leve uden, og fik den bestilt.

Trøjen vil jeg have på på Torsdag, Lillejuleaften, hvor jeg vil en tur ud på Kruset i Holstebro, og ønske Glædelig Jul.


For et stykke tid siden skrev jeg her i Rygerkupeen, at jeg ville en tur til Aarhus, og på Die Kleine Bierstube, men jeg springer over.

Jeg venter med den tur til foråret, og så vil jeg også have den tur til Aarhus. 

Den her weekend, har jeg besluttet mig til, bliver en Ædru weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar