mandag den 1. november 2021

STAR WARS MAGIC BOX

 

I går viste jeg jer hvor i min Star Wars drone befinder sig, i dag vil jeg afsløre indholdet af kassen. 


Inde i kassen er endnu en kasse, og hvad tror I der sker når man løfter låget ?


Så forvandles kassen til en MAGIC BOX , med lyde og musik fra Star Wars filmene, og et flot lyshav. I skulle bare se løjer når aften mørket falder på, det gør mig glad for jeg tog den ekstra tur til Aars i går, blot for at købe min Star Wars drone. Den er hele turen, og alle pengene værd.


Nu jeg alligevel tog den ekstra tur til Hobby Messen, gik jeg over til den bod hvor de sælger de der RC Lastbiler. 

Jeg spurgte: Hvis nu man ikke er en ørn til at bygge en lastbil, kan man købe en køreklar model ?

Jo det kan man, men sælgeren anbefalder , at man selv bygger sin lastbil. Og spurgte om jeg har bygget med Lego ? Jo, det har jeg. Jamen så kan du også bygge en lastbil, fremgangsmåden er den samme som at bygge med Lego.

Hvad så med alt det tekniske, som at få gang i motoren og lys på ? Så er det du melder dig ind i en RC klub, der hjælper man hinanden med at få hinandens lastbiler til at køre. 

Sådan en lastbil koster 5000 kr.


Når man gik rundt på Messen, kunne jeg godt se uanset om det drejer sig om lastbilerne, eller skibene,


ligger der en fornøjelse ved selv at bygge, og stoltheden ved at vise sit mesterværk frem. 

Jeg kan godt se skibene ser hyggelige ud, men skulle jeg vælge ville jeg nu gerne have en lastbil.


Men de lastbiler der kørte rundt på gulvet, koster sgu mere en 5000 kr., her tror jeg faktisk prisen ligger på den slemme side af de 20 kilo (20.000 kr. )

For ikke at tale om de der ikke kan nøjes med en lastbil, men også skal have to anhængere til den, og så også en gummiged eller en gaffeltruck, så ryger Taxameteret op i nærheden af de 100.000 kr. 

Nogle vil mene det er mange penge at putte i en hobby, jo men se dem der sejler med modelskibe, eller flyver med modelfly, de bruger også mange penge på deres hobby, og så må vi ikke glemme modeljernbanerne, det er også en skide dyr hobby. 


Jeg må bare se i øjnene, at jeg får aldrig råd til en RC lastbil.


Derfor er jeg godt tilfreds med jeg købte denne Star Wars drone, som jeg kun har givet 600 kr. for.

Jeg ønsker jeg en dag får mulighed for at flyve med min drone, men for at få det ønske opfyldt, kræver det jeg kender nogen, som kender nogen.


Indehaveren af boden, forklarede mig. At eftersom denne drone flyver af sted med 50 km/t , er det ret dumt at starte den op inde i min stue, det overlever den ikke ret længe.

At flyve udendørs kan kun lade sig gøre på en rigtig varm sommerdag, hvor græsplænen er helt tør. Man må aldrig forsøge på det nu hvor det er efterår/vinter, det våde vejr ødelægger alt det tekniske i dronen. 

Det aller bedste sted at flyve med sin drone, er inde i en hal eller stald, hvor der er langt over til væggene, og hvor man ikke risikere der kommer en vind og slår dronen ud af kurs. 

Enten skal jeg se at finde ud af, om der i nærheden af Struer findes en Drone klub, hvor de har de rigtige faciliteter, og hvor man kan flyve med sin drone. Eller om jeg kender nogen som kender en rar bondemand, som har en stald eller et maskinhus, hvor jeg kan få lov at prøve at flyve med min drone. 


Så indtil videre, er min drone kun til pynt, i den flotte magic box med lyd og lys i. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar