søndag den 28. november 2021

JUL PÅ SPØTTRUP BORG

 

I dag er det 1. Søndag i Advent hvilket betyder, at så bliver Julen så småt skudt i gang. På Spøttrup Borg, skulle der være Julemarked, der er jo ikke så langt der op når man bor i Struer, så jeg tog af sted. 


Omkring OK og få bilen tanket op, og så benyttede jeg mig af deres Morgen tilbud: 2 smurte rundstykker og en Cocio. Jeg kørte ud til Handbjerg Marine, hvor jeg kunne nyde min morgenmad. 


Jeg ankom til Spøttrup Borg, og hold nu fast som var der mange mennesker. Nej jeg var ikke bange for Corona, da alle skulle vise Corona pas for at få adgang.

Men Spøttrup Borg er en meget lille Borg, og med så mange mennesker samlet bliver der hurtigt pladsmangel. Man kunne lige komme rundt om hinanden ude på gårdspladsen, det var værre indendørs. Der var en trængsel af mennesker, som alle ville op og ned ad trapperne på samme tid. Og der var en kø så lang, for at få 3 Æbleskiver, det opgav jeg.


I kælderen stod en Bager som solgte brød og kager, her var ingen stuvet sammen endnu. Så jeg fik købt lidt søde sager, hos den Bager. 


Jeg tror højest jeg var der i en time, så tog jeg hjem igen. Men så gik der tid med det, og jeg var glad for, det trods alt kun kostede 30 kr. i entre. 


Det er nu ikke meget TV-kanalerne har at diske op med, på så'rn en Søndag eftermiddag. Da der så kom håndbold, så orkede jeg ikke mere. Jeg kunne se, at Dagens Ret ude på Nørregades Køkken i Vinderup, var Boller i Karry.

Jeg fik ringet derud og fik bestilt bord, og så tog jeg af sted.


Dagens Ret bliver først serveret kl.17, derfor kunne jeg nå en Turborg Julebryg på Fad, på Irish Pub. Det er længe siden jeg har været der forbi, så det var enligt meget hyggeligt, lige at være gæst der igen.


Så ind på Nørregades Køkken og få Dagens Ret, Boller i Karry.

Når man har bilen med, må man gerne få en øl. Den havde jeg lige fået på Irish Pub, så på Nørregades Køkken, måtte jeg nøjes med en Svensk Guldøl; altså en Ramløsa med Citrus. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar