søndag den 14. november 2021

NATTESÆDE PÅ IRISH PUB I VINDERUP

 Min Lørdag begyndte kl.5.30 om morgenen, der kørte jeg ud til Bilka i Holstebro, efter rundstykker. 

I Struer har vi ikke længere en bagerforretning, kun bagerudsalg fra et par butikker, der sælger brød fra bagerier der ligger langt fra Struer, og så har vi selvfølgelig også Super Brugsens bagerafdeling. Men når man gerne vil have gode og velsmagene rundstykker, skal man faktisk ud til Bilka, der får man virkelig nogle lækre sprøde rundstykker. Og Bilkas Bager åbner kl.6, så får man lige den hyggelige morgentur. 

Kl.9:30 skulle jeg til frisøren, jeg var grundig træt af min manke, så mit hår blev barberet ned til 5 mm.


Så hjem og få skægget raget af, nu ser jeg helt ungdommelig ud igen, syntes jeg da. 


Jeg var inviteret ud til Dorte i Vinderup til smørrebrød kl.18, derfor ville jeg have noget varmt og nemt til frokost, og tænkte jeg for engang skyld ville prøve Mc.Donalds.


Det var 2 Burgere valgt fra Coinoffer menuen, 25 kr. pr. styk. Lad mig bare nævne, det gør jeg så ikke igen en anden gang. Det smager jo væmmeligt og må nok indrømme, at Den Gyldne Måges menuer aldrig kommer til at overgå en Dansk Hotdog, en Hotdog smager altid godt. 

Kl.17 ankom jeg hos Dorte i Vinderup, vi havde splejset til Smørrebrød. Meningen var vi skulle have været tre personer, men det var hans tur til at blive ramt af et maveonde, så Peters selskab må vi have til gode til en anden gang.

Så her sad vi 2 personer, med al for mange stykker Smørrebrød.


Men vi hyggede os, og havde en god Lørdag aften, fik raflet nogle terninger og drukket et par øl.

Og næ nej; her er ingen hoser der skal gøre grønne, Dorte og jeg er enige om det ikke er en tangent vi skal ud af. Vi er kammerater, og vi har et kammeratskab der hverken skal sættes på prøve eller smides bort.

Og så blev vi enige om, at vi i år vil fejre Nytårsaften sammen. 


Senere på aftenen tog vi på Irish Pub, det er desværre ikke længere Henriette og Christian som ejer Pubben. Her er kommet nye ejere, og det kan da tydeligt mærkes, straks man træder ind ad døren.

Før var der en lun og hyggelig stemning, og en fest rundt om baren. Nu er der noget stille i det, og ingen af de mennesker man har lært at kende, var til stede. Der var kun nogle man ikke kender, men dem faldt vi nu hurtigt i snak med.

Og vi underviste den nye ejer i, hvordan Choko Babser skal mixes, og hvordan de smager. Så vi fik placeret Choko Babser, på menukortet igen.

Vi fik også hældt nogle penge i Juke Boxen, og inden man havde set sig om, var klokken lige godt gået hen og blevet 2 om natten. 

Om jeg stadig vil gå i byen på Irish Pub? Jo måske. Men nu venter jeg med at tage i byen i Vinderup igen, til Den Gyldne Dame åbner igen. Så vil jeg til den tid finde ud af, om Irish Pub fortsat vil være mit stamværtshus, eller om denne status og ære skal tilfalde, Den Gyldne Dame. 


Efter morgenmaden delte Dorte og jeg rovet, eller ret og sagt de stykker smørrebrød der var i overskud.

Så i aften vil jeg hygge mig, med 4 gode stykker smørrebrød. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar