søndag den 7. november 2021

60 ÅRS FØDSELSDAG I GRENÅ

 

Jeg var i denne weekend, inviteret over til mine gode venner Mona og Claus, i Grenaa. Anledningen var, at Claus runder de 60 år, og det skulle fejres.

Jeg var inviteret til at komme Fredag, og køre hjem igen Søndag. 


Jeg tænkte det er fint, så holder jeg frokostpause ude ved Hagebro Grill, da jeg ikke havde fået noget at spise siden min pause kl. 6 om morgenen. Og kunne ikke nå at spise da jeg kom hjem, da jeg skulle skynde mig at få pakket en weekend taske og komme af sted.


På Facebook var der en som anbefaldede mig, at smage Hagebro Grills Frankfurter i svøb. Nu plejer jeg aldrig at bestille en Frankfurter, hverken i en Cafe Fodkold, eller en Grillbar, da jeg syntes deres Frankfurter ser noget misbrugt ud. 

Jeg må give personen på Facebook ret, den Frankfurter i Svøb man får serveret ude på Hagebro Grill, den er sgu værd at køre efter. 


Jeg nåede fem til Grenaa, nu kan jeg aldrig huske adressen ud til Mona og Claus. 

Men jeg ved når jeg når til Grenaa og har Mc.Donalds på min venstre side, skal jeg dreje til højre. Når jeg så når frem til krydset hvor JYSK ligger til højre, skal jeg dreje til venstre, og så er man der. 

Da det først var Lørdag der skulle være fest, blev Fredag en rolig aften. 


Lørdag skulle jeg have mit pæne tøj på, for nu skulle der være fest.

Kl.12 blev vi samlet på Restaurant Skakkes Holm, der ligger noget så  smukt på Grenå Havn, 


Med udsigt over havnen og vandet, og midt mellem både der er trukket på land. 

Det var Mona og Claus's venner og familie, de havde samlet, og der var stor buffet med kolde retter, lune og varme retter, og desserter, samt fri bar med øl, vand og vin.

Claus fik mange fine gave, af mig fik han en flaske Shots.


En hyggelig eftermiddag fik vi , og kl.17 var festen forbi.

Festen fortsatte hjemme hos Mona og Claus, hvor vi var samlet nogle stykker til after party. Men til midnat syntes jeg nu nok det var på tide, at komme til ro. Jeg har trods alt en bil, der skal køres hjem om Søndagen. 


Kl.11 her i dag, kunne jeg starte bilen og køre hjem ad. 

Da jeg nåede til Viborg, tænkte jeg, at nu jeg er her vil jeg da lige dreje ind til min favorit bager:


Lagkagehuset.

Jeg fik købt frisk franskbrød, og så en kage til min aftenskaffe.

Nu tror jeg faktisk heller ikke jeg kommer forbi Lagkagehuset mere i år, ikke med mindre jeg får en pludselig indskydelse når jeg om få uger får Vinterferie.  


Mona gav mig ellers noget mad med hjem, Tarteletter og høns i asparges.

Det var meningen vi skulle have haft det at spise, da vi kom hjem i går aftes, men der var ingen af os som var sultne.

Så der var rigeligt, og derfor gav Mona mig noget med hjem. 

Men da jeg fik det åbnet, kunne jeg se der var mere end jeg kunne få spist i aften, så jeg skyndte mig at få det over i to forme og i fryseren. 


Så kan jeg i stedet få det at spise Tirsdag og Torsdag, begge de dage skal jeg nemlig til læge, og så er det rart med noget nemt aftensmad. 

1 kommentar:

  1. Hejsa ven det er da en hyggelig weekend du har haft i Grenå min føde by god søndag Jytte


    SvarSlet